شناسهٔ خبر: 55718502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«پل دوستی» در مرز ارمنستان و گرجستان افتتاح شد+ تصاویر

پل جدید در مرز ارمنستان و گرجستان با هدف تسهیل سفر و ترانزیت بار بین دو کشور دیروز جمعه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

نیکول پاشینیان و ایراکلی گاریباشویلی، نخست وزیران ارمنستان و گرجستان، در مراسم افتتاح این پل که «پل دوستی» نامیده می‌شود، شرکت کردند.

این پل که بخشی از بودجه آن توسط اتحادیه اروپا تامین شده است، منطقه باگراتاشن ارمنستان را به ساداخلو گرجستان متصل می‌کند. این پروژه زیرساخت‌های قدیمی را که ترافیک را در مرز بین دو کشور مسدود کرده است، به روز رسانی کرد.

پاشینیان در سخنان خود روابط «تاریخی» با گرجستان را ستود و به افزایش تجارت بین دو کشور اشاره کرد.

پل دوستی

مرز ارمنستان و گرجستان

پاشینیان در این مراسم گفت: با این وجود روابط تجاری-اقتصادی ارمنستان و گرجستان پتانسیل بیشتری دارد. فرصت‌های جدی برای تعمیق همکاری در صنعت، کشاورزی، داروسازی، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و سایر بخش‌ها وجود دارد. بدیهی است که مسیر‌های ارتباطی اهمیت کلیدی برای توسعه روابط تجاری دارند که ما را قادر می‌سازد در اقتصاد جهانی ادغام شده و ارتباط حیاتی را در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی تضمین کنیم. اولویت بخش حمل و نقل در همکاری‌های دوجانبه و مشارکت در چندین سازمان حمل و نقل بین المللی ما را قادر می‌سازد تا نه تنها در کریدور حمل و نقل بین المللی خلیج فارس-دریای سیاه بلکه سایر ابتکارات برای تضمین اتصال در بخش حمل و نقل گام‌های واقع بینانه برداریم.

نخست وزیران دو کشور سپس برای رایزنی بیشتر در زمینه مسائل اقتصادی و منطقه‌ای دیدار کردند.

نظر شما