شناسهٔ خبر: 55715195 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

سامانه جدید وزارت کار برای علت عدم دریافت یارانه معرفی شد

افرادی که قبلا درخواست بررسی مجدد دهک بندی را ثبت کرده اند با مراجعه به سامانه جدید می توانند ضمن مشاهده نتایج، اقدام به ثبت درخواست بررسی مجدد اطلاعات کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت کار اعلام کرد: در سامانه جدید حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir سرپرست هر خانوار می تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار مشاهده کند. همچنین امکان مشاهده اطلاعات شناسنامه اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات خرید از کارت بانکی، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد به صورت تفکیک شده و مجزا فراهم شده و هر کاربری که درخواست بررسی مجدد این اطلاعات را دارد باید درخواست خود را در مراحل مجزا و بصورت تفکیک شده ثبت کند.

بر اساس این گزارش، امکانات دیگر این سامانه ارائه توضیحات شفاف و تکمیلی در مراحل مختلف در خصوص مأخذ داده ها و علت ایرادات احتمالی از دید کاربر، پیش بینی امکان ثبت وضعیت های خاص نظیر بیماران خاص یا معلولان گرامی در بخش ثبت درخواست بررسی است و البته استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم شخصی و محرمانه ماندن اطلاعات کاربران به طور کامل رعایت شده است.

افرادی که قبلا درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار را ثبت کردند برای مشاهده نتایج بررسی‌ها براساس اطلاعات بروزرسانی شده شناسنامه اقتصادی خانوار مراجعه کنند. با این توضیح که برای خدمت رسانی بهتر سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد زوج است در روزهای زوج و افرادی که عدد فرد است در روزهای فرد می توانند به این وبگاه مراجعه کنند.

سایر مردم نیز از پنجم شهریور می توانند بدون محدودیت زمانی برای مشاهده اطلاعات دهک، شناسنامه اقتصادی و ثبت درخواست بررسی به سامانه حمایت مراجعه کنند.

سامانه ای که قبلا فعال بود صرفا قابلیت دریافت یک درخواست بازبینی کلی به شناسنامه اقتصادی خانوار بدون ارجاع به زیربخش مورد نظر را داشت در حالی که در سامانه‌ی جدید حمایت افراد می توانند اعتراض را به تک تک بخش‌های داده‌ای مانند اطلاعات خودرو، اطلاعات تراکنش‌های بانکی و ... بصورت مجزا ثبت و درخواست بازبینی دهند که این مهم کمک خواهد کرد تا فرآیند رسیدگی و تصمیم‌گیری دقیق‌تر انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما