شناسهٔ خبر: 55713167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون حمل‌ونقل استان خبر داد:

آمادگی ۱۰۰ درصدی ناوگان حمل‌ونقل لرستان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

زهره گودرزی

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: یک هزار و ۴۰۵ دستگاه ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای استان آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

صاحب‌خبر -

رضا عبدی، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران اربعین حسینی و از طرفی نقش لرستان به‌عنوان پشتیبان پایانه‌های مرزی جنوب و غرب کشور به‌ویژه مرز مهران، ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان به‌صورت ۱۰۰ درصدی آماده خدمت‌رسانی در طول طرح اربعین حسینی است.

وی تصریح کرد: درمجموع یک هزار و ۴۰۵ دستگاه ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در قالب ۸۳ شرکت حمل‌ونقل مسافر در استان فعالیت دارند که با هماهنگی‌های انجام شده، در صورت اعلام نیاز استان‌های مرزی برای جابجایی زائران و همچنین جایگزینی خودروهای کاروان‌های در راه مانده، مهیا هستند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در خصوص برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته در کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین استان خاطرنشان کرد: در این راستا بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و با تأکید مدیرکل راهداری لرستان که ریاست کمیته حمل‌ونقل را نیز در استان بر عهده دارند، جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی با صنوف حمل‌ونقل و دستگاه‌های ذی‌ربط انجام‌شده است.

عبدی شیفت بندی و تهیه فهرست‌های کشیک راه و ترابری، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و پیگیری رفع نواقص پایانه برون‌استانی با معاونت عمرانی، شهرداری و نیروی انتظامی، بسیج امکانات در راستای ایمن‌سازی محورهای منتهی به مرز مهران، برگزاری جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان با موضوع اربعین حسینی و تسهیل در تردد و ایمنی زائران، برگزاری جلسات کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین و شورای معاونین و اداری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با دستور کار ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

وی اضافه کرد: نشست با روسای ادارات ستادی و شهرستانی و تأکید بر به‌کارگیری امکانات و تشکیل کمیته‌های حمل‌ونقل شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و هماهنگی با تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر نیز از برنامه‌های اجراشده در این مدت به شمار می‌رود.

گفتنی است، طرح اربعین حسینی امسال از ‌دهم شهریورماه آغاز و تا پنجم مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام

نظر شما