شناسهٔ خبر: 55711781 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

نمایشگاه پوستر «ترسیم روشن» برگزار شد

نمایشگاه پوستر انقلاب «ترسیم روشن» که راهش را از سبزوار آغاز کرده است قرار است در شش ماه دوم سال در دیگر شهر‌های استان و برخی محلات مشهد نیز برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، «ترسیم روشن» برگزیده آثار جمعی از طراحان نهضت مردمی پوستر انقلاب اسلامی است که در قالب نمایشگاهی تخصصی از امروز، ۲۹ مرداد، در سبزوار برگزار می‌شود و تا ۳ شهریور در نگارخانه مولانا در خیابان شیخ محمد سبزواری این شهر برپاست.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه «ترسیم روشن» شامل ۴۰ اثر از گرافیست‌های مشهدی است که در قالب مجموعه نمایشگاه‌های ترسیم روشن برگزار شده است.

به گفته مجید عسکری نشست تخصصی پوستر از دیگر برنامه‌های این رویداد هنری است که دوشنبه ۳۱ شهریور با حضور محمود بازدار، طراح و گرافیک و مدیر هنری، و جمعی از هنرمندان گرافیک سبزواری برگزار می‌شود.

عسکری در ادامه بر رویکرد آموزشی این نمایشگاه در شهرستان‌ها، تأکید کرد و گفت: اصلی‌ترین هدف ما از برگزاری این نمایشگاه گرد هم آمدن هنرمندان گرافیست است. از سوی دیگر، چنین رویدادی سبب می‌شود هنرمندان جوان نیز وارد عرصه حرفه‌ای شوند و به‌نوعی ارتباط نسل قدیم گرافیست‌ها با نسل جدید شکل بگیرد.

به گفته عسکری، سلسله نمایشگاه‌های «ترسیم روشن» راهش را از سبزوار آغاز کرده و قرار است در شش ماه دوم سال در دیگر شهر‌های استان و برخی محلات مشهد نیز برگزار شود.

نظر شما