شناسهٔ خبر: 55709333 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کیسینجر:

درگیری در اوکراین باید با مذاکره پایان یابد

وزیر خارجه پیشین آمریکا بر لزوم پایان یافتن جنگ در اوکراین از طریق مذاکره تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «هنری کیسینجر»، وزیر خارجه پیشین آمریکا تاکید کرد که درگیری در اوکراین باید با مذاکره پایان یابد.

کیسینجر گفت: «این جنگ باید با مذاکرات پایان یابد. من می‌توانم پیش‌بینی کنم که در نهایت روسیه به عنوان یک کشور باقی می‌ماند و اوکراین نیز به عنوان یک کشور باقی خواهد ماند و وضعیت به‌طور اساسی تغییر خواهد کرد زیرا اوکراین توسط ناتو مسلح شده است و ارتباط نزدیکی با این ائتلاف نظامی خواهد داشت».

وی افزود: «به اعتقاد من پیشنهادها برای پیوستن اوکراین به ناتو اشتباه بود، اما با توجه به آنچه اتفاق افتاد، این موضوع مربوط به گذشته است».

کیسینجر تاکید کرد: «باید مذاکره شود، من می‌خواهم نسبت به طولانی شدن بی‌پایان جنگ هشدار دهم، زیرا این جنگ بیشتر و بیشتر شبیه جنگ جهانی اول خواهد شد و ممکن است تشدید شود. امیدوار هستم که کشورهای ناتو بین خود در باره چگونگی پایان دادن به جنگ و نتایج احتمالی مذاکرات به توافق خواهند رسید».

وی با دادن هرگونه امتیازی به روسیه مخالفت کرد و گفت که نیروهای روس باید به خط قبل از درگیری عقب‌نشینی کنند.

این مقام پیشین آمریکا افزود: «کشورهای ناتو باید تصمیم بگیرند که روابط خود با روسیه را در آینده چگونه برقرار کنند و آیا این کشور بخشی از اروپا خواهد بود یا به عنوان سنگری برای چین در مرزهای اروپا باشد. البته من گزینه اول را ترجیح می‌دهم».

نظر شما