شناسهٔ خبر: 55701819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

در هیچ سیاستی به دشمن اعتماد نمی‌کنیم

«محمدی لائینی» گفت: به دشمن اعلام می‌کنیم که نه می‌توانید انقلاب اسلامی را ساقط کنید و نه به شما در هیچ سیاستی اعتماد خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان مازندران با بیان اینکه رسیدن به مقام شهدا و بهشت راهکارش تقواست، اظهار داشت: هر چه بیشتر قرآن بخوانیم به عروج بالاتر و مقامات عالیه خواهیم رسید.

حجت‌الاسلام «محمدی لائینی» با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان و بیان اینکه باید قدردان آزادگان عزیز این شهیدان زنده باشیم، افزود: روز جهانی مسجد را گرامی می‌داریم و مسجد به عنوان خانه بالادستی محسوب می‌شود و سرآمد همه خانه‌ها و مغازه‌های تجاری مسجد است که هم برای خدا و هم برای مردم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه باید خانه‌های خودمان را در مسائل فرهنگی، اعتقادی، دینی، رفتاری و سبک زندگی باید با فرهنگ مسجد منطبق کنیم، تصریح کرد: خانه خودمان را با مسجد نزدیک کنیم و مسجد باید از نظر مهندسی و معماری قلب شهر باشد و همه چیز پیرامون مسجد قرار بگیرد و در فرهنگ، معماری، مدیریتی، عبادت، باید الگوی همه خانه‌ها باشد.

وی ادامه داد: همسایگان مساجد تا چهل خانه همسایه هستند و قدر مسجد را بدانیم و مسجد را از خود ناراضی و شاکی نکنیم؛ غریب گذاشتن مسجد، مسجد را شاکی می‌کند.

امام جمعه ساری با گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد (ع) و بیان اینکخه بزرگترین حقوقی که خدا واجب کرده است حق خداست و پایه همه حقوق است، بیان داشت: مبنا و اساس نظام حقوقی حق خدا بر انسان است و از نگاه امام سجاد زیربنایی‌ترین حق این است که خدا بر تو حق دارد و تمام حقوق را باید متناسب با این حق برنامه ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مسجد جامع ساری عتیق و باارزش است، گفت: زیبنده نیست که سرمایش و گرمایش آن دچار مشکل باشد و باید مسئولین به این مسئله توجه و برای رفع مشکل آن جدیت و هماهنگی به خرج بدهند.

وی با گرامیداشت آغاز هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و اضافه کرد: از خدمات و زحمات همه دولت‌ها در این چهار دهه و اندی تشکر و تقدیر داریم.

محمدی لائینی با بیان اینکه روح مطهر شهید رجایی و باهنر از برخی دولتمردان خرسند و راضی نیست، ادامه داد: این دولتمردان باید به توصیه‌های ولایت، دغدغه‌های مردم و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب توجه می‌کردند، که نکردند و آن همت را نداشتند.

نیازمند دولتمردانی از جنس رجایی و باهنر هستیم

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: ما باید دولتمردانی از جنس رجایی و باهنر داشته باشیم و دولت سیزدهم دولت انقلابی از جنس دولت رجایی است.

محمدی لائینی با اشاره به جریان کودتای ۲۸ مرداد خاطرنشان کرد: کودتای آمریکایی انگلیسی دولت مردمی دکتر مصدق را سرنگون و نوکر و مزدور خودشان پهلوی را روی کار آوردند و انقلاب اسلامی مهندسی معکوس داشته است و دولت دست نشانده و مزدور آمریکا و انگلیس را سرنگون و دولت مردمی و انقلابی به وسیله مردم مستقر شده است و شکرگذار هستیم.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر برخی مسئولین به آمریکا اعتماد نمی‌کردند این کلاه بر سرشان نمی‌رفت، تصریح کرد: امروز هم به این تذکر نیاز داریم و برخی مسئولین تزشان اعتماد به آمریکاست و دعوتشان کنار آمریکا بودن و در کنار آمریکا رشد کردن است.

امام جمع ساری افزود: علی رغم تذکرات رهبر معظم انقلاب که به آمریکا تکیه نکنیم هم یک رژیم مردمی در کودتای ۲۸ مرداد سرنگون شد و به برکت انقلاب اسلامی مهندسی معکوس شد و هم تمام مصیبت‌ها به وسیله اعتماد به آمریکا و دوستی با دشمن بر سر ما این بلا‌ها آمد و باید بدانیم که این قدرت‌ها قابل اعتماد نیستند و باید دوستان و دشمنان واقعی خود را بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دشمن هنوز گزینه‌های سرنگون و فریب را در دست اقدام دارند، گفت: به آن‌ها اعلام می‌کنیم که نه می‌توانید انقلاب اسلامی را ساقط کنید و نه به شما در هیچ سیاستی اعتماد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما