شناسهٔ خبر: 55693500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

داریوش امانی خبر داد؛

اصلاح سالانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نقطه پرتصادف جاده ای کشور

موج نیوز

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بیان کرد: همچنین از یک هزار و ۵۰۰ نقطه پرتصادف کشور که با پلیس برای ایمن سازی و رفع آنها تفاهم شده است، تاکنون ۵۰۰ نقطه را برطرف کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور عنوان کرد: میزان تزانزیت جاده‌ای در کشور طی سال جاری و پارسال به ترتیب ۳۲ و ۶۰ درصد رشد داشته است که این افزایش حاصل تامین و واردات ناوگان جدید حمل و نقل جاده‌ای بوده است.

امانی این سخنان را در آیین معرفی مدیر کل جدید راهداری خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: طی ۴۳ سال گذشته تمام دولتها در پی تامین ناوگان جاده ای و نوسازی کامیون و اتوبوس بوده اند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور متذکر شد: اما با مصوبه خوب مجلس، به بخش خصوصی اجازه داده شد که از ارز با منشا خارجی برای واردات ناوگان نو و روز دنیا استفاده کند که واردات ناوگان سرانجام صورت گرفت.

وی همچنین گفت: فقط در ۱.۵ سال گذشته نزدیک به ۲۴ هزار ناوگان روز دنیا به کشور وارد شده است که تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ دستگاه آن شماره گذاری شد و زیر بار ترافیک رفته و البته برای ورود بقیه به دنبال رفع مساله اسقاط و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده هستیم.

امانی تاکید کرد: با وجود اعتبارات کنونی تنها می توانیم سالانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نقطه پرتصادف جاده ای کشور را اصلاح کنیم و از یک هزار و ۵۰۰ نقطه پرتصادف کشور که با پلیس برای ایمن سازی و رفع آنها تفاهم شده است، تاکنون ۵۰۰ نقطه را برطرف کرده ایم و برای رفع حادثه خیزی هر نقطه به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در نهایت رییس جمهور دستور داد پنج هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت راه قرار گیرد اما اکنون که پنج ماه گذشته و با وجود پیگیری مجدد رییس جمهور و وزیر راه هنوز مبلغی از این وعده به دست ما نرسیده است.

وی همچنین ابراز کرد: هزینه نگهداری هر کیلومتر راه چهار درصد ارزش روز آن می باشد و برای نگهداری، روشنایی، نصب گاردریل و ترمیم آسفالت  ۲۲۱ هزار کیلومتر از جاده های کشور نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار سالانه نیاز داریم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور یادآور شد: حدود ۸۵ درصد حمل و نقل بار کشور از طریق جاده صورت می گیرد و پارسال ۱۰۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی کشور جابجا شده و همچنین پارسال فقط از طریق ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی، ۵۰۵ میلیون تن کالای داخلی و بین المللی حمل گردیده است.

امانی خاطرنشان کرد: در حالی که روکش آسفالت هر کیلومتر جاده در سال ۹۵ کیلومتری ۱۶۰ میلیون تومان بوده، امروز  این رقم به ۲.۲ میلیارد تومان رسیده است، روشنایی هر کیلومتر جاده ۲ میلیارد و خط کشی جاده به عنوان ساده ترین اقدام ترافیکی برای هر کیلومتر ۱۲ میلیون تومان تمام می شود.

نظر شما