شناسهٔ خبر: 55691919 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شتاب در تکمیل راه‌آهن با پیش‌بینی منابع اعتباری مختلف

سید حامد عاملی گفت:تکمیل راه‌آهن با پیش‌بینی منابع اعتباری مختلف شباب خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل،نشست مشترک سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، صدیف بدری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با خیراله خادمی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص بررسی روند اجرای پروژه‌های راه‌آهن اردبیل و بزرگراه اردبیل - سرچم، در محل استانداری اردبیل برگزار شد.

استاندار اردبیل در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی از جمله مهم‌ترین زیرساخت‌های پیشرفت است که اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقای وضعیت استان اردبیل در این زمینه‌ها انجام شده است.

پیش‌بینی منابع اعتباری مختلف برای تسریع پروژه راه‌آهن اردبیل/ تکمیل ۳۲ کیلومتر از بزرگراه اردبیل - سرچم

وی افزود: روند اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه به‌صورت ویژه در حال پیگیری است و بر اساس هماهنگی‌ها و تأمین اعتبارات لازم، تا پایان آبان‌ماه زیرسازی و تا پایان سال کل روسازی و ریل‌گذاری انجام می‌شود و با پیش‌بینی منابعی از محل سفر رئیس‌جمهور و ماده ۵۶ بانک‌ها و همچنین افزایش سقف تعهدات اعتباری بنیاد مستضعفان، اجرای پروژه با سرعت پیش می‌رود.

استاندار اردبیل ادامه داد: در خصوص بزرگراه اردبیل - سرچم، ۳۲ کیلومتر قطعه اول این پروژه تکمیل شده است و بر اساس هماهنگی انجام‌گرفته‌، مقرر شده قطعات ۲، ۳، ۴ و ۷ نیز به‌طور کامل به پیمان برود و با انجام مطالعات لازم برای قطعات ۵ و ۶ که شامل تونل‌ها است، نحوه اجرای پروژه در این قطعات نیز تعیین تکلیف می‌شود.

عاملی تصریح کرد: همچنین در اجرای زیرساخت‌های ارتباطی برای سایر مسیرهای شهرستانی نیز هم‌اکنون بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر در حال اجرا است و در خصوص بزرگراه مشگین‌شهر - پارس‌آباد هم تلاش می‌کنیم این مسیر به پیمان رفته و اجرایی شود.

پیگیری‌های مستمر نمایندگان استان اردبیل برای تأمین زیرساخت ارتباطی

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از پیگیری‌های مستمر نمایندگان استان اردبیل، توجه به تأمین زیرساخت ارتباطی از جمله راه‌آهن اردبیل - میانه و اردبیل - پارس‌آباد، بزرگراه اردبیل - سرچم و تجهیز و تکمیل فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد است.

وی ادامه داد: راه‌آهن اردبیل - میانه، ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۰درصد باقی‌مانده نیز برای اجرا به ۲هزارمیلیارد تومان اعتبار نیازمند است که بر اساس پیگیری‌ها، از محل بانک‌های رفاه کارگران و سپه هر کدام ۲۰۰میلیارد تومان به‌صورت ماده ۵۶ و از محل سفر ریاست جمهوری به استان نیز ۳۰۰میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

تأمین ۳۰۰۰ تن ریل برای راه‌آهن اردبیل - میانه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار آن، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز ۳۰۰۰ تن ریل از محل اعتبارات خود به این‌ پروژه اختصاص می‌دهد که قیمت هر تن ریل، ۳۵۰میلیون تومان است.

نیکزاد تصریح کرد: پیمانکاران بنیاد مستضعفان هم که روسازی پروژه را انجام می‌دهند، ۱۵۰میلیارد تومان طلب دارند و با این وجود هماهنگی‌های لازم برای پرداخت ۵۰میلیارد دیگر به پیمانکاران این بنیاد انجام شده تا اقدامات روسازی با سرعت انجام و طلب این بنیاد در آینده پرداخت شود.

وی بیان کرد: در خصوص بزرگراه اردبیل - سرچم قرار شده تا پایان سال و فصل کاری، ۷۸ کیلومتر از این پروژه تکمیل و مابقی ۱۰۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز تعیین تکلیف شده و در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) قرار گیرد تا پروژه از محل تهاتر نفت انجام شود.

مطالعات لازم برای اجرای بزرگراه در قطعات دارای تونل مسیر سرچم انجام می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به وجود تونل در ۴۵ کیلومتر از این مسیر، مطالعات لازم در خصوص اجرای جاده جایگزین برای این تونل‌ها انجام و بعد از مطالعات نحوه اجرای بزرگراه در این قسمت نیز مشخص می‌شود.

نیکزاد گفت: در تلاش خواهیم بود امسال مجوز ماده ۲۳ برای راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد اخذ و استقرار یک هواپیما برای بهبود وضعیت پروازهای استان در اردبیل انجام شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما