شناسهٔ خبر: 55680454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تشکیل ستاد ایمنی در شهرداری تهران برای شناسایی و پلمب ساختمان‌های ناایمن

صاحب‌خبر -
شهردار تهران از تشکیل ستاد ایمنی در شهرداری تهران برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن سطح شهر خبر داد.
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در پایان بخش نخست یکصدوسیزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در جمع خبرنگاران گفت:
در تهران ساختمانی در مرکز شهر بود که قبلا یک طبقه آن تخریب شده بود اما مالک آن برای اخذ مجوز ساخت دو طبقه دیگر اقدام کرده بود که با کار جدی این موضوع لغو شد. به این ترتیب مسیری که جنبه ایمنی شهروندان را دارد تثبیت شد اما این ایمن‌سازی کار یکشبه نیست، ولی این ستاد کار جدی را آغاز کرده است که امیدواریم نتایج آن برای مردم شهر تهران ماندگار شود
شهردار تهران در ادامه درباره افزایش ترافیک تهران به ویژه در حین برگزاری نمایشگاه ساختمان در محل نمایشگاه‌های‌ بین‌المللی تهران (سئول) گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل شوند اما به واسطه کرونا شهر آفتاب در سال‌های اخیر غیرفعال بوده که اکنون فعالیت آن از سرگرفته شده است، به شکلی که در سال جاری ۴۷نمایشگاه در این محل برگزار شد.
وی ادامه داد: نمایشگاه فعلی در محل سئول قابل توسعه نیست و در بخش حمل و نقل نیازمند این توسعه هستیم؛ لذا با توجه به برگزاری نمایشگاه ساختمان ظرف روزهای گذشته شاهد تشدید ترافیک در این محدوده بودیم، اما در مورد ترافیک عمومی در تهران نیازمند توسعه حمل و نقل عمومی هستیم و تا تقویت حمل و نقل عمومی انجام نشود، با این ترافیک مواجه خواهیم بود؛ لذا در این زمینه امسال فعال کردن ۳۳۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر و افتتاح ۱۲ایستگاه مترو هم انجام خواهد شد.
زاکانی سپس با اشاره به نشست مجمع کلانشهرهای کشور اظهارداشت: ۴۳سال پیش در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز ترکیب جمعیتی کشور تفاوت‌های بسیاری داشته است، به شکلی که اکنون ۷۵درصد جمعیت کشور در شهرها مستقر شده‌اند و ۸۵درصد این جمعیت در این کلانشهرها حضور دارند؛ لذا شهرداری‌ها دراین شهرها نقش بی‌بدیل و تاثیرگذاری را خواهند داشت.
وی درباره خواهرخواندگی شهر تهران و کربلا هم گفت: تهران و سایر کلانشهرها براساس قاعده ویژه ای با سایر شهرهای کشورهای دنیا خواهرخواندگی دارند که در همین زمینه با استاندار کربلا تفاهمنامه‌ای داشتیم که موضوع کمک‌گرفتن و کمک‌دادن برای رونق و آبادانی این دو شهر فراهم شود. امیدواریم بتوانیم در جهت خواهرخواندگی‌ها، شاهد خدمات متقابل باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما