شناسهٔ خبر: 55677715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیپلماسی اقتصادی

از سرگیری روابط ایران با ترکمنستان از طریق مرز اینچه‌برون

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از برقراری دوباره روابط بازرگانی و تجارت بین ایران و ترکمنستان از طریق مرز اینجه‌برون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان سید محمد دهنوی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه یکی از چرخش‌های تحولی دولت سیزدهم توجه ویژه به دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های همسایه است افزود : نگاه و رویکرد جدید دولت سیزدهم ارتقاء اختیار استانداران استان‌های مرزی درباره توسعه همکاری تجاری با کشور‌های همسایه است.

وی افزود : در همین راستا روز‌های گذشته سفر به روسیه و تاتارستان انجام شد و روز‌های آینده نیز هیات تجاری از تاتارستان به گلستان سفر خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: همچنین در ایام پیش رو هیاتی از قزاقستان به گلستان سفر خواهد کرد و بدون شک این ارتباطات تجاری نقش مستقیم در توسعه واردات، صادرات و در مجموع تجارت در استان گلستان خواهد داشت.

دهنوی افزود: در راستای توسعه ارتباط با کشور‌های همسایه به ویژه کشور ترکمنستان، با رایزنی‌های انجام شده، مقامات کشور ترکمنستان پذیرفتند که روند تجارت بین ایران و ترکمنستان به وضعیت گذشته بازگردد.

وی گفت: بر این اساس تردد کامیون‌های ایرانی از مرز اینچه‌برون از سر گرفته خواهد شد و تجارت چمدانی نیز برقرار خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_8409516"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3545697/8409516?width=400&height=300"></script></div>

دهنوی همچنین در جلسه شورای اداری گلستان از افتتاح ۴۷۰۰ طرح اقتصادی با هزینه بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

سید النگی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: هفته دولت امسال در مجموع یکهزار و ۲۵۰ طرح عمرانی با هزینه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می‌رسد یا کلنگ زنی می‌شود.

او افزود: از این تعداد ۹۷۵ طرح افتتاحی و بقیه کلنگ زنی است.

<div id="video-display-embed-code_8409809"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3545697/8409809?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما