شناسهٔ خبر: 55674903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

۳۶۶ قلم داروی پر مصرف در طرح «دارویار» تحت پوشش بیمه قرار گرفته است

راعی گفت: طرح «دارویار» به صورت کشوری از ۲۳ تیر آغاز شده و از قاچاق معکوس دارو جلوگیری می کند و موجب کاهش خود درمانی و رونق کسب و کار حوزه دارو خواهد شد و ۳۶۶ قلم داروی پر مصرف در طرح «دارویار» تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان   از  شیراز ،   «محمدجواد راعی»، امروز (چهارشنبه ۲۶ مرداد) در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار گفت: مصرف منطقی دارو و مبارزه با قاچاق دارو در اولویت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در بحث شیر مصنوعی یارانه ای موافقت وزارت بهداشت را گرفتیم و در خصوص کاهش زمان صدور اخذ پروانه مواد آرایشی بهداشتی موفق عمل کرده ایم.

وی اضافه کرد: کارگروه ویژه گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شده است و شروع به کار نانوایی سنگک بیماران سریاکی را در شهر صدرا داشته ایم.

راعی اعلام کرد: پیگیری برای تجهیزات و داروهای زائران کربلا و قول مساعد یک میلیارد تومانی با مشارکت شرکت ها گرفته شده و طرح «دارو یار» با همکاری تمامی بخش های دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیگیری شده است و طی اجرای طرح از ۲۳ تیر امسال، ۲ هزار و ۳۷۲ بازرسی از داروخانه های فارس انجام شده است.

وی ادامه داد: طرح «دارویار» به صورت کشوری از ۲۳ تیر با هدف اینکه یارانه دارو از ابتدا تا انتهای چرخه تولید انتقال یابد آغاز شده و از قاچاق معکوس دارو جلوگیری می کند و موجب کاهش خود درمانی و رونق کسب و کار حوزه دارو خواهد شد.

راعی تاکید کرد: ۳۶۶ قلم داروی پر مصرف در طرح «دارویار» تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که اقدام موثری در جهت حمایت از بیماران است.

پایان پیام/664

نظر شما