شناسهٔ خبر: 55668874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

ماموریت رئیس‌جمهور به سازمان برنامه برای ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان| شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان چیست؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رئیس‌جمهور ماموریت داد تا ترمیمی در رابطه با حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به دنبال تامین منابع هستیم، اظهار داشت: رئیس جمهور ماموریت داد تا یک ترمیمی در رابطه با حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری انجام بشود، با فرض اینکه استقراضی انجام نشود.

وی با بیان اینکه جلساتی برای بررسی افزایش منابع و مدیریت مصارف برگزار شده و در حال برگزاری است، افزود: اول باید ببینیم توان این کار را داریم یا نه؛ چون نمی‌شود یک پرداختی انجام بدهیم از آن طرف مجبور شویم خلق پول کنیم و تورم بیشتری به مردم تحمیل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: با فرض اینکه بتوانیم منابعی را پیدا بکنیم و یا مدیریتی بر هزینه‌ها انجام بدهیم تا بتوانیم حقوق‌ها را ترمیم و جلو برویم، اقدامات کارشناسی آن در حال انجام است.

میرکاظمی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چرایی اجرایی نشدن مصوبه افزایش حق پرستاری جانبازان و خانواده‌های شهدا اجرایی، گفت: هر آنچه که مصوب قانونی است باید انجام شود. بحث‌هایی برای همین افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری جانبازان و خانواده‌های شهدا در دولت مطرح است که امیدواریم نهایی شود. اگر هر قانونی باشد و دولت آن را ابلاغ کند، باید به مرحله اجرا دربیاید.

نظر شما