شناسهٔ خبر: 55668266 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساداتی‌نژاد در پاسخ به ایرنا: دولت دنبال پایداری در خودکفایی تولید گندمِ نان است

تهران- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خودکفایی ما در تولید آرد در سال‌های گذشته سینوسی بوده است، گفت: نگاه دولت ایجاد پایداری خودکفایی در تولید گندم نان است و به تولید ۹ میلیون تن گندم خبازی نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد، روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایرنا درباره تأکیدات و مأموریت رئیس‌جمهور در جلسه نظارت ستادی به وزارت جهاد، گفت: محوری‌ترین مسئله‌ مطرح شد رئیس‌جمهور در این بازدید، تأمین پایدار غذای باکیفیت، سالم و ارزان با منشاء داخلی بود که بحث تنظیم بازار، سلامت غذا، افزایش بهره‌وری، کاهش دلالی و حمایت از تولید داخل در آن لحاظ شده باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت حمایت از تولید داخل در حوزه کشاورزی با کشاورزی قراردادی شروع شده است، عنوان کرد: با افزایش قیمت خرید تضمینی و کاهش قیمت کود، عملاً تغذیه خاک افزایش یافته و امسال تولید گندم از مرز هفت میلیون تن گذشت و خوشبختانه شرایط مطلوبی در تولید گندم داریم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی آینده همین مسیر را پیش خواهیم رفت و نگاه ما پایداری خودکفایی در تولید گندم نان است. ما در سال‌های گذشته خودکفایی داشتیم اما این حرکت سینوسی بود و ما به دنبال پایداری این امر هستیم. به ۹ میلیون تن گندم خبازی برای رسیدن به این خودکفایی نیاز داریم.

نظر شما