شناسهٔ خبر: 55662248 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

موسسه دهخدا جای انجام کارهای بزرگ است

رئیس اسبق موسسه لغت‌نامه دهخدا در معارفه رئیس جدید این موسسه اظهار داشت: دکتر سید جعفر شهیدی همیشه می‌گفتند «این صندلی مال همه است و این صندلی قرار نیست همیشه برای یک نفر باشد، بلکه مرتب در چرخش است.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر علی افخمی استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و رئیس اسبق موسسه لغت‌نامه دهخدا امروز در آیین معارفه رئیس جدید موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، از علامه دکتر سید جعفر شهیدی سومین رئیس مؤسسۀ دهخدا (1347 تا 1385) یاد کرد و گفت: بیش از 20 سال در سمت ریاست چند دانشکده، هر دو هفته یک بار در شورای دانشگاه تهران در خدمت استاد دکتر سید جعفر شهیدی بودیم. ایشان یک نکته‌ای را همیشه بیان می‌کردند و می‌گفتند «این صندلی مال همه است و این صندلی قرار نیست همیشه برای یک نفر باشد، بلکه مرتب در چرخش است.»

دکتر افخمی خاطرنشان کرد: مهم این است که انسان بتواند در فرصتی که در اختیارش می‌گذارند، کار مثبتی انجام دهد و در خدمت زبان و ادب و فرهنگ و علم مملکت که فداکاری‌ها برایش شده است، قرار داشته باشد. زمان در گذر است و افراد می‌آیند و می‌روند و ما هم همین طور.

استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، انتخاب دکتر حمیرا زمردی به ریاست موسسه لغتنامه دهخدا را انتخاب خوبی برشمرد و افزود: خانم دکتر زمردی را سال‌هاست که می‌شناسم و در پیشبرد اهداف مقدس دانشگاه تهران و لغتنامه دهخدا و انجام کارهای علمی در خدمت همکاران و دوستان در موسسه لغتنامه خواهم بود.

 دکتر اسماعیل آذر استاد سرشناس ادبیات فارسی نیز در این مراسم با قدردانی از رئیس دانشگاه تهران بخاطر رقم زدن انتخاب دکتر حمیرا زمردی به ریاست موسسه لغت‌نامه دهخدا، گفت: سالیان سال است که با خاندان مرحوم محمدحسین محمدی (استاد فقید ادبیات فارسی) و خاصه خانم دکتر زمردی آشنایی دارم. قبل از خانم زمردی شخصیت‌های بزرگی سکاندار موسسه لغت‌نامه دهخدا بوده‌اند و ایشان خودشان هم شخصیت بزرگی هستند، بسیار اهل تعامل و سازش درست و سازنده هستند و فکر می‌کنم کارهای موسسه دهخدا با یک سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

عضو کمیسیون هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در دهخدا باید کارهای بزرگ انجام شود. اگرچه فضای فیزیکی موسسه دهخدا کوچک است ولی باید کارهای بزرگی در آن صورت گیرد.

پایان پیام/31

نظر شما