شناسهٔ خبر: 55654323 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان:

پایش واحدهای تولیدی راکد در دستور کار قراردارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: احیای ۴۵۰ واحد راکد و نیمه فعال در شهرک های صنعتی استان اصفهان امسال در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

رسول سواری امروز در جمع خبرنگاران گفت:پایش واحد‌های تولیدی راکد و با کمتر از ظرفیت ۵۰ درصد در دستور کار امسال شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان قرار دارد به گونه‌ای که روز گذشته پرونده ۱۵ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل استان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مشکل این واحد‌ها حل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: بازرسان این شرکت با حضور در شهرک‌های صنعتی و بازدید از واحد‌های تولیدی، پس از انجام عارضه یابی با کمک مشاوران تخصصی در شرکت و دستگاه‌های اجرایی نسبت به حل مشکل این واحد‌ها اقدام می‌کنند.

او اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده واحد‌های صنعتی که از نظر ظرفیت با مشکل مواجه می‌شوند با چند مشکل مواجه هستند که نقدینگی از مهمترین آن‌ها محسوب می‌شود که این نقدینگی در این واحد‌ها بیشتر در زمینه سرمایه در گردش است.

سواری خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی از طریق مرکز دریافت شده و بر اساس تفاهم با بانک ملی و سایر بانک ها، به راحتی می‌توانیم در استان دستکم تا سقف ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را به این امر اختصاص دهیم.

او با اشاره به اینکه به دنبال افزایش این اعتبارات هستیم، بیان کرد: تامین مواد اولیه، مشکل بازار، بیمه و مالیات و اختلاف شرکا، از دیگر مشکلات واحد‌های صنعتی محسوب می‌شود که از طرق مختلف به دنبال رفع این مسائل و مشکلات هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: برخی از مشکلات واحد‌های تولیدی با سایر دستگاه‌هاست و بعضی از مسائل هم به ما بر می‌گردد؛ مشکل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی است که در این زمینه بررسی و رفع مشکل بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی است و به راحتی و با جدیت انجام خواهد شد.

به گفته او، باید تلاش کنیم که واحد‌هایی که برای تامین زیرساخت‌ها و تحویل سند تفکیکی با شرکت شهرک‌های صنعتی به مشکلی برخورده اند با سرعت مشکلشان برطرف شود و اقدامات بسیاری برای در اختیار قرار دادن سند به واحد‌های صنعتی بصورت تفکیکی انجام شده است.

سال گذشته حدود ۹۰۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان شناسایی شدند که با اقدامات صورت گرفته توسط مدیران واحد‌های صنعتی و پیگیری‌های شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان، حدود ۲۱۹ واحد به چرخه تولید بازگشتند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و سهم آن در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه آن در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن کشور، اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

نظر شما