شناسهٔ خبر: 55653734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمادگی نسبی شهرستان بابل در مواجهه با بلایای طبیعی

مریم عبدی

فرماندار ویژه شهرستان بابل با اشاره به اینکه این شهر آمادگی نسبی برای مقابله با بلایای طبیعی داد، اظهار کرد: ۲۲۵ مورد تجهیزات مورد نیاز از سوی دستگاه های اجرایی و پیمانکاران آنها برای مواقع بحرانی آماده شده است و همه دستگاه های اجرایی، دهیاران، پیمانکاران، بخشداری ها و غیره در حالت آماده باش هستند. 

صاحب‌خبر -

قاسم عزیززاده گرجی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جهت مقابله و مدیریت بحران، از طریق هماهنگی با دستگاه های اجرایی و زیر مجموعه آنها، تجهیزات مورد نیاز شرایط بحرانی شناسایی شده و در حالت آماده باش به هنگام وقوع حادثه هستند. 

فرماندار ویژه شهرستان بابل با به اینکه در زمان اضطراری اماکنی چون سالن ورزشی، زمین ورزشی، مساجد و سوله های بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شهرستان بابل دو سالن اختصاصی مدیریت بحران دارد که یکی از آنها در اختیار شهرداری بابل بوده و برای حوادث غیر مترقبه در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: ۴۴ نقطه در شهرستان برای زمان اضطراری،۳۳ مرکز فروش سیمان برای خرید مصالح در زمانبحران، ۱۴ مرکز معدن و ۴۸ مرکز فروش فلزات و آهن آلات، شناسایی و در بانک اطاعات ما ثبت شدند تا در زمان اضطراری وقوع حادثه به صورت آنلاین با ما همکاری داشته باشند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل با اشاره به اینکه سیل در ۳ سال اخیر بیش از ۱۸۲ میلیارد تومان خسارت به شهرستات بابل وارد کرده است، خاطرنشان کرد: سیل در حوزه تاسیسات زیربنایی ۱۲۶ میلیارد تومان، در حوزه مسکونی و معیشت ۴ میلیارد تومان و در حوزه کشاورزی ۵۲ میلیارد تومان به شهرستان خسارت زد. 

عزیززاده گرجی ادامه داد: این در حالی است که میزان اختصاص اعتبار برای جبران خسارت تنها ۱۶ میلیارد تومان بوده که نشان می دهد باید به امر پیشگیری پیش از وقوع حوادث توجه بیشتری شود.

وی افزود: باید زیرساختها طوری طراحی و اجرا شوند که در مواقع حساس و بحرانی سبب پایداری ملی و کمترین آسیب و تهدید شوند و عدم رعایت اصول ایمنی گاهی سبب خسارت حداکثری در هنگام وقوع حادثه می شود که باید به این مهم توجه شود. 

رئیس پدافند غیرعامل شهرستان بابل با اشاره به اینکه، با توجه به تجهیزات موجود، آمادگی نسبی برای مقابله با بحران داریم، اظهار کرد: پدافند غیرعامل به کلیه اقدامات غیر مسلحانه‌ای گفته می شود که می تواند آسیب پذیری ها را کاهش، بازدارندگی را تداوم و خدمت رسانی را افزایش داده و به عنوان اثر بخش ترین و پایدارترین روش دفاعی، بسترهای امنیت و پایداری ملی را فراهم کرده و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش کلیدی را ایفا می کند. 

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و الزامات دستگاه های اجرایی در این باره تصریح کرد: آمادگی دستگاه های اجرایی در شرایط بحرانی و تهدید، از الزامات پدافند غیرعامل است و اگر تمهیدات لازم اندیشیده شود، می‌توان از میزان تخریب‌ها و آسیب‌های وارده کاسته و برای مقابله با آن بهترین تصمیم را اتخاذ کرد. 

فرماندار بابل در پایان به عمده اقدامات در زمینه مدیریت بحران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مصونیت، هشدار، آموزش های مقدماتی، پیشگیری، آمادگی رویارویی با بحران و کاهش آسیب، بسیج نیروها و امکانات، کنترل بحران، استقرار نظم در جامعه، اسکان موقت، ارزیابی و بازنگری برنامه ها و برنامه ریزی، تحقیق و بررسی از عمده اقدامات مدیریت حین بحران هستند.

انتهای پیام

نظر شما