شناسهٔ خبر: 55645030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اردوغان: ترکیه دموکراتیک‌تر و آزادتر شده است

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر این که آنکارا منافعش را بدون ترس در جهان دنبال می‌کند، گفت کشورش نسبت به ۲۱ سال پیش دموکراتیک‌تر و آزادتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (دوشنبه) در اجتماع فراگیر با سران حزب عدالت و توسعه، گفت که ترکیه از منافع ملی خود در همه سطوح دفاع و نتایج ملموسی در این زمینه کسب می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، ​اردوغان در جشن بیست و یکمین سالگرد تاسیس حزب عدالت و توسعه که ریاست آن را بر عهده دارد، ضمن ابراز مباهات و خوشحالی، تاکید کرده که ترکیه نسبت به ۲۱ سال پیش دموکراتیک‌تر و آزادتر شده است.

وی در ادامه توضیح داد که ترکیه بدون ترس، از منافع ملی خود در همه سطوح از جمله در سازمان ملل و ائتلاف نظامی ناتو دفاع می‌کند و با دیپلماسی موثر به نتایج می‌رسد.

رئیس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: «حزب عدالت و توسعه که ۲۱ سال است به امید مردم تبدیل شده، بدون خدشه‌دار کردن ارزش‌های بنیادین و مبانی ثابت، راه خود را ادامه خواهد داد».

اردوغان در پایان مدعی شد: ترکیه امروز نسبت به قبل از سال ۲۰۰۲ در همه سطوح از جمله اقتصاد، آموزش، صنعت، بهداشت، صنایع نظامی و انرژی، صلح‌آمیزتر و پیشرفته‌تر شده است.

وی روز شنبه این هفته نیز طی سخنرانی در مراسم افتتاح تعدادی از پروژه‌های خدماتی، بر تلاش آنکارا برای تامین انرژی در این کشور تاکید کرده و مدعی شده بود: «ما جایگاه ترکیه را از طریق روابط دیپلماتیکی که ایجاد کرده‌ایم، ارتقا دادیم. حالا ما به‌جای تماشای رویدادها از روی سکوها، به بحران‌ها ورود می‌کنیم و راه‌حل‌هایی را در خصوص آن‌ها توسعه می‌دهیم و می‌توانیم حتی طرف‌های متخاصم را گرد هم بیاوریم».

اردوغان همان روز، در بیانیه خود به مناسبت سالگرد تاسیس حزب عدالت و توسعه گفته بود: «وقتی امروز به گذشته نگاه می‌کنیم، با خوشحالی متوجه می‌شویم که یک کارزار دموکراتیک و روندی توسعه‌محور یک قرنی را طی ۲۰ سال انجام پیش بردیم. ما مصمم هستیم که حزب عدالت و توسعه را بار دیگر به حزب پیروز پای صندوق‌های رای انتخاباتِ ریاست‌جمهوری و پارلمانی تبدیل کنیم؛ انتخاباتی که قرار است در سال ۲۰۲۳ برگزار شود».

انتهای پیام/ص

نظر شما