شناسهٔ خبر: 55640941 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با برنا

ناو خلیج‌فارس ظرف دو سال آینده به آب انداخته می‌شود/ اعلام آمادگی اکثر کشورهای ذیل آیونز برای حضور در رزمایش مرکب

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص ناو آموزشی خلیج‌فارس گفت: پیش بینی ما این است که حداقل ظرف دو سال آینده بتوانیم ناو آموزشی را الحاق کنیم.

صاحب‌خبر -

دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به ویژگی ها و ساختار زیردریایی بعثت مراحل طراحی مفهومی و همه بخش‌های نظری و احصاء فناوری‌های آن تمام شده و در مرحل ساخت قرار گرفته است که روند و سرعت خوبی دارد؛ با توجه به مسائل تکنیکی زمان به آب انداختن این زیردریایی در حال حاضر مشخص نیست. 

*‌*فروند دوم و سوم فاتح در حال ساخت است

وی در خصوص زیردریایی کلاس فاتح اظهار داشت: همه توانمندی‌ها از بعد فنی و تجهیزاتی احصاء شده بود و فروند دوم و سوم فاتح در حال ساخت است؛ تعداد آن بستگی به تدبیر ستادی دارد و با توجه به میزان تهدیدات در نهایت تعدادش مشخص می‌شود اما مهم‌ترین نکته این است که محدودیتی برای ساخت نداریم. 

فرمانده نیرو دریایی ارتش در مورد ناو آموزشی خلیج فارس خاطرنشان کرد: بنیان و بنای ما بر این است که حتما از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود؛ عزیزان را به عرصه آوردیم که هم در این حوزه کسب تجربه و هم به نیروی دریایی کمک کنند، یک بلوک آن کامل تمام شده است و در شرکت کشتی سازی در خلیج فارس مراحل بعدی آن انجام می‌شود، پیش بینی ما این است که حداقل ظرف دو سال آینده بتوانیم آن را الحاق کنیم. 

دریادار ایرانی در خصوص بکارگیری موشک کروز با برد بالای 1000  بیان کرد: در حوزه موشکی چون به عنوان دسته بلند نظام محسوب می‌شود و ما یک پلتفرم هستیم قطعا همه به دنبال این هستند که برد بیشتری داشته باشند، حوزه اقیانوسی است دارای شعاع عملیاتی بزرگی است. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص رزمایش دریایی مرکب خبر داد: به کشورهای ذیل آیونز دعوتنامه‌ها ارسال شده و اکثر کشورها اعلام آمادگی کرده است؛ اولویت ما کشورهای حاشیه اقیانوس هند بویژه کشورهای دوست و برادر همسایه و در کنار آن کشورهای خارج از محدوده اقیانوس هند است، نیروی دریایی ارتش برای نیروی انسانی و پشتیبانی برای همه کشورهای شرکت کننده اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما