شناسهٔ خبر: 55635247 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه: نقش نامحدود فرانسه در حمایت از تروریسم همچنان ادامه دارد

تهران-ایرنا- وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دولت فرانسه در چارچوب مشارکت کامل خود در حمایت از تروریسم، به نشر اکاذیب و گمراه کردن افکار عمومی درباره وضعیت سوریه عادت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه ایرنا، به نقل از خبرگزاری سانا، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه در سخنانی اظهار کرد: تعجب‌آور نیست که وزارت خارجه فرانسه اخیراً بیانیه‌ای درباره ویدئوهای ساختگی با منشا نامعلوم و در نتیجه فاقد کوچکترین درجه اعتبار صادر کرده است.

وی گفت: البته این اقدام مشابه بسیاری از اطلاعات جعلی است که قبلا منتشر شده بود و یکی از گمراه‌کننده‌ترین ابزارهای مورد استفاده در تجاوز به سوریه به شمار می‌رود.

این منبع سوری همچنین تأکید کرد: دولت فرانسه با ایفای نقش کامل در زمینه حمایت نامحدود از تروریسم در جنگ علیه سوریه، مسئولیت اصلی ریخته شدن خون ملت سوریه و جنایات مرتکب شده علیه آنها را بر عهده دارد؛ چنین اقداماتی جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار می‌روند و مستلزم پاسخگویی سیاسی و حقوقی است.

وی ادامه داد: خنده‌آور است که دولت فرانسه مدعی دفاع از حقوق بشر است و این درحالی است که تاریخ آن سرشار از ارتکاب جنایات در بسیاری از نقاط جهان است. اعترافات و عذرخواهی دولت فرانسه نمی‌تواند این لکه ننگ را در تاریخ سیاه آن محو کند یا با عذرخواهی خود را از پذیرش مسئولیت معاف کند، بنابراین این کشور فاقد صلاحیت برای اظهار نظر درباره ارزش‌های عدالت و حقوق بین الملل است.

این منبع در پایان خاطرنشان کرد: فرانسه باید به خوبی بداند که دوره قیمومیت بر دیگران در زباله دان تاریخ قرار گرفته است و جهان دیگر فریب ارزش‌های دروغین دموکراسی‌های جعلی را نمی‌خورد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که وزارت خارجه فرانسه اخیرا مدعی شد، اسنادی در اختیار دارد که ثابت می‌کند ارتش سوریه در سال ۲۰۱۳ در یکی از محله‌های دمشق مرتکب «جنایت» شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما