شناسهٔ خبر: 55629109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام 900 مورد کلرسنجی آب در چهارمحال و بختیاری/ بیماری ناشی از آلودگی آب گزارش نشده است

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از انجام حدود ۹۰۰ مورد کلرسنجی آب خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون بیماری گوارشی یا طغیان و اپیدمی ناشی از آلودگی آب در استان گزارش نشده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، علی احمدی امروز ضمن اشاره به بارندگی‌های شدید در هفته‌های گذشته، جاری شدن سیلاب در اکثر نقاط استان و قطعی‌های مکرر آب گفت: خوشبختانه تاکنون بیماری گوارشی یا طغیان و اپیدمی ناشی از آلودگی آب در استان گزارش نشده‌است. 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با محوریت استانداری، همکاری‌های خوب بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم شرایط نظارتی به گونه‌ای فراهم شده‌است که روزانه تمامی تانکرهای آب‌رسانی، چرخه توزیع آب، شبکه‌های آب‌رسانی و مخازن آب حتی در نقاط دوردست و روستاها با همکاری و سخت‌کوشی همکاران بهورز و مهندسین بهداشت محیط کلرسنجی می‌شود. 

۹۰۰ مورد کلرسنجی آب انجام شد

احمدی از انجام حدود ۹۰۰ مورد کلرسنجی آب خبر داد و افزود: در صورتی که مقدار کلر باقی‌مانده کمتر از حد استاندارد باشد به شرکت آبفا اطلاع داده و کلر مورد نیاز تامین می‌شود. 

وی با بیان اینکه آب تانکرهای آب‌رسانی با دستگاه کلرسنج تا زمان رسیدن به محل توزیع توسط مهندسین بهداشت محیط اندازه‌گیری می‌شود، اظهار کرد: در روزهای ابتدایی مشکلات اندکی در برخی روستاهای کوهرنگ، خانمیرزا و اردل وجود داشت که مرتفع شد و هم اکنون بهداشت آب صددرصد تامین شده‌است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن توصیه به صرفه‌جویی در مصرف آب و اطمینان از سلامت آب مصرفی خاطرنشان کرد: اگر مردم آب را از جای دیگری تامین می‌کنند حتما از کلر مادر استفاده کنند. 

کلر مادر در مراکز بهداشتی استان و خانه‌های بهداشت توزیع می‌شود

احمدی ادامه داد: کلر مادر در مراکز بهداشتی استان و حتی خانه‌های بهداشت توزیع می‌شود و می‌توان چند قطره آن را با ۲۰ لیتر آب مخلوط کرد. 

وی توصیه کرد: شستن دست‌ها قبل از خوردن غذا و پیش از دادن غذای کودکان با صابون و آب موجود را مدنظر قرار داده و پیش از مصرف میوه و سبزی گل و لای آن را به خوبی شسته و ضدعفونی نمایید تا در شرایط کنونی از بروز بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا پیشگیری شود. 

رئیس مرکز بهداشت استان بیان کرد: کماکان همکاران ما در حال رصد هستند تا مردم در شرایط مضیقه آب با مشکل دیگری مواجه نشوند.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸/ی

نظر شما