شناسهٔ خبر: 55627276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری فارس مطرح کرد،

با مداخله دادگستری۷۱ کارخانه از تعطیلی کامل نجات پیدا کرد/ لزوم اجرای نقد منصفانه

رئیس کل دادگستری فارس بر لزوم اجرای نقد منصفانه تاکید کرد و گفت: نباید به جای نقد مناسب، در فضای مجازی دست به تخریب مسئولین زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در جمع خبرنگاران گفت:‌ خبرنگاران برای رساندن پیام مردم و در راه تهیه گزارش سختی های فراوانی را متحمل می شوند و حتی برخی اوقات با بی مهری و توهین مواجه می شوند.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه اخباری که در دادگستری مربوط به حقوق و حریم خصوصی افرادی است هیچگاه قابل انتشار نبوده است، اظهار کرد: اگر خبرنگاران  از فسادی مطلع شوند باید ابتدا به مراجع قضایی اطلاع رسانی کنند تا حریم خصوصی افراد حفظ و حراست شود، حق طلبی و حق مداری همواره در اولویت قرار دارد.

حجت الاسلام موسوی با یادآوری این مطلب که هیچ پرونده مطبوعاتی در فارس وجود ندارد و تنها یک پرونده سیاسی شکل گرفته بود، افزود: در انتشار اخبار نباید بی قانونی به بهانه جذابیت بیشتر، شکل گیرد و همواره قانون باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اینکه سند تحول قضایی شکل گرفته است، اضافه کرد: عمل دادگستری فارس بر اساس این سند است و ۴۸ درصد پیشرفت از خود نشان می دهد و این باعث شده است که کمترین میزبان معطلی پرونده را شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه اکنون ابلاغ الکترونیکی به صورت سریع انجام می شود و دادرسی ها هم الکترونیکی شده است و با این روند شاهد کاهش حضور متهمین در دادگاه هستیم،‌ افزود: با مداخله دادگستری کل استان فارس ۷۱ کارخانه از تعطیلی کامل نجات پیدا کرد و ۳۳ نفر هم با وساطت این نهاد از اعدام نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه جرائم خشن در فارس کاهش یافته است،‌ افزود: مقابله با سهل انگاری در فضای مجازی، مطالبه گری به حق و ارائه اخبار خوب به مردم در راستای افزایش امید و نشاط بین مردم از کارهایی است که رسانه ها باید در دستور کار قرار دهند.

نظر شما