شناسهٔ خبر: 55620333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مطرح کرد

کمبود سرمایه‌گذار چالش پیش روی شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

لعیا فضیلت

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌های بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی اطراف استان آماده استفاده بوده اما این زیرساخت‌ها در حال حاضر با کمبود سرمایه‌گذار مواجه است. البته رایزنی‌های لازم در راستای ترغیب سرمایه‌گذاران برای فعالیت در شهرک‌های صنعتی در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

جعفر فرشچی در گفت‌وگو با ایسنا و در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر خبرگزاری ایسنا خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های دانش‌بنیان در فعالیت‌های صنعتی کشور اظهار کرد: اهمیت و توجه به استفاده از ظرفیت‌ روش‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی از رسالت‌های اصلی ما در شرکت شهرک‌های صنعتی استان محسوب می‌شود. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص به‌کارگیری ظرفیت‌های مزبور در شهرک‌های صنعتی با جدیت بیشتری در حال پیگیری است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به توضیح روند شناسایی ظرفیت‌های دانش‌بنیان در واحدهای صنعتی پرداخت و گفت: کارشناسان ما از واحدهای مختلف شهرک‌های صنعتی استان بازدیدهای متعددی دارند که پس از بررسی هر واحد نحوه چگونگی استفاده از روش‌های دانش‌بنیان در آن واحد را زیر ذره‌بین قرار داده و به مسئولان آن اعلام می‌کنند.

فرشچی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی که مستعد دستیابی به ظرفیت دانش‌بنیان است، در خراسان رضوی شناسایی شده که در حال حاضر از این تعداد بیش از ۵۰ واحد کاملا به صورت دانش‌بنیان فعالیت می‌کند. دانش‌بنیان شدن واحدهای شهرک‌های صنعتی از وظایف و شاخص‌های مهمی است که طی سال جاری در دستور کار ما قرار گرفته است. در کنار این تامین زیرساخت‌ها و زمین برای واحدهای صنعتی از دغدغه‌های اصلی فعالان صنعتی در شهر مشهد محسوب می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره پنج مشهد عنوان کرد: اگر طبق برنامه‌ریزی‌های تدوین شده احداث این شهرک مطابق نقشه پیش برود و به اهداف مد نظر خود دست‌ یابد، می‌توان از آن به عنوان شهرک صنعتی نمونه کشور یاد کرد زیرا این شهرک از مقیاس و موقعیت مطلوبی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: شهرک صنعتی شماره پنج مشهد برای صنایع مختلف قابل استفاده خواهد بود و برآورد می‌شود برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر اشتغال‌زایی کند. در حال حاضر حل مشکل معارضان این شهرک‌ در دست پیگیری است. در مجموع پیش‌بینی می‌شود واگذاری‌های مربوط به شهرک صنعتی شماره پنج از دهه فجر سال جاری آغاز شود.

فرشچی درباره ظرفیت کنونی شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی با ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، ۴۱ شهرک قابل واگذاری و ۲۷۹۰ واحد صنعتی بهره‌برداری شده، زمینه اشتغال ۷۸ هزار و ۸۲۹ نفر را فراهم کرده است.  

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شرکت طی سال جاری جلوگیری از راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی در مناطقی از استان است که از ظرفیت لازم برخوردار نیست یا گنجایش لازم برای فعالیت این شهرک‌ها را ندارد.

انتهای پیام

نظر شما