شناسهٔ خبر: 55620037 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبر ورزشی

صاحب‌خبر -

سیاوش یزدانی از سربازی معاف شد!

یزدانی که از اوایل نیم فصل دوم لیگ برتر به خدمت سربازی مشمول شد و اجبارا استقلال را ترک کرد، بعد از چند ماه دوندگی و تلاش سرانجام معافی گرفت.این مدافع بعد از جدایی از استقلال به ملوان رفت اما چندروز بیشتر در تمرینات این تیم شرکت نکرد و حتی یک دقیقه هم در لیگ یک برای این تیم به میدان نرفت. یزدانی طی ماه های گذشته با هیچ تیمی تمرین نکرد و عضو تیمی نبود و فقط در مراسم های پادگان انزلی حاضری خود را می زد تا روزهای خدمتش بگذراند. در تمام این ایام اما این بازیکن باتجربه برای معافیت از خدمت سربازی تلاش کرد و حالا بالاخره موفق شد تاییدیه معافیت خود را از سازمان نظام وظیفه دریافت کند.در نهایت اما این بازیکن که برای گرفتن کفالت پدرش اقدام کرده بود، توانست معافی خود را دریافت کند.

 

محکومیت ۱.۳ میلیون یورویی استقلال 

نتیجه رای پرونده محکومیت استراماچونی در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مشخص شد و طبق پیگیری‌های صورت گرفته، تغییری در رقم محکومیت باشگاه استقلال صورت نگرفت و ضمن پرداختی‌های دیرکرد، باشگاه استقلال باید مبلغی حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورو به آندره‌آ استراماچونی بپردازد.آبان سال ۹۹ بود که فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال ایمیلی به باشگاه استقلال، حکم نهایی پرونده آندره‌آ استراماچونی را صادر کرد و این باشگاه به پرداخت یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورو جهت پرداخت مطالبات این مربی ایتالیایی محکوم شد. مدیران استقلال پس از اعلام این حکم قصد داشتند این پرونده را به دادگاه CAS ببرند و در تلاش بودند تا مبلغ این مطالبات را به کمترین حد ممکن برسانند. 

 

رکوردشکنی‌های فصیحی و تفتیان در قونیه باطل شد

 

در نامه ای که ساموئل لوپس مسئول فنی مسابقات دو و میدانی بازی های کشورهای اسلامی و مسئولان برگزاری این رقابت ها منتشر کردند درباره نتایج دو و میدانی شفاف سازی صورت گرفت.در این نامه آمده است: در سه روز اول مسابقات شاهد رکوردها و نتایج خیلی خوبی بودیم. بر همین اساس سیستم های Photo-Finish و (start information system) SIS را مورد بررسی قرار دادیم تا صحت نتایج را مورد بررسی قرار دهیم.  یک مشکل فنی در صبح روز چهارم کشف شد و بعد از مشورت با کارشناسان بین المللی باید تاکید کنیم که نمی‌توانیم نتایج این رقابت ها را در سه روز اول تایید کنیم.به عنوان هیئت فنی وظیفه ما است تا به فدراسیون جهانی دو و ومیدانی اطلاع دهیم که نتایج ۳ روز نخست صحیح نیست و نمی تواند برای رده بندی جهانی و یا هر گونه رکوردی مورد استناد قرار گیرد.

 

شکایت استقلال از داور افتتاحیه لیگ برتر

باشگاه استقلال اعتراض خودش را ازداور دیدار مقابل سپاهان به مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام کرد.
باشگاه استقلال صبح روز گذشته  (یکشنبه) طی نامه‌ای رسمی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، اعتراض خود را نسبت به داوری مصاف این تیم مقابل سپاهان اعلام کرد.
در این نامه باشگاه استقلال با اشاره به اشتباهات تاثیرگذار بیژن حیدری، از جمله اعلام نکردن پنالتی به سود استقلال و اعلام خطای بی مورد از سوی جعفر سلمانی بر روی مظاهری، خواهان تکرار نشدن این گونه اشتباهات و دقت بیشتر در نحوه چینش داوران شده است.
در پایان این نامه همچنین باشگاه استقلال خواهان برخورد قانونی با بیژن حیدری شده است.

نظر شما