شناسهٔ خبر: 55619683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله همزمان اسرائیل به حومه دمشق و طرطوس/ 6 نظامی سوری کشته و زخمی شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع رسمی در سوریه از کشته و زخمی شدن چند نیروی نظامی در نتیجه حمله همزمان رژیم صهیونیستی به حومه پایتخت و غرب این کشور خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از یک منبع نظامی نقل کرد که نزدیک ساعت 20:50 شامگاه یک شنبه به وقت محلی (22:20 به وقت تهران)، رژیم صهونیستی دست به یک تهاجم هوایی زده و در جریان آن نیز، با شلیک چند موشک از سمت جنوب شرق بیروت، پایتخت لبنان، برخی نقاط در حومه دمشق، پایتخت کشورش را هدف قرار داده است.

این منبع نظامی که هویت وی فاش نشده، در گفت و گو با سانا همچنین اعلام کرد که همزمان با حمله مذکور به حومه دمشق، برخی نقاط در جنوب استان ساحلی طرطوس در غرب سوریه نیز هدف تهاجم دیگر رژیم صهیونیستی از سمت دریای مدیترانه قرار گرفتند.

منبع مذکور ضمن اعلام ان که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با موشک های رژیم صهیونیستی پرداخته و شماری از آنها را ساقط کردند، اذعان کرد که در نتیجه حملات امشب، سه نیروی نظامی جان خود را از دست دادند، سه نیروی دیگر زخمی شدند و برخی زیان های مادی نیز به بار آمد.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) مدعی شد که رژیم صهیونیستی برخی سایت های نظامی متعلق به نیروهای دولتی این کشور و محل استقرار «شبه نظامیان ایرانی» در حومه جنوبی طرطوس را هدف قرار داده جایی که چندین موشک به اطراف روستای «ابوعفصه» و به یک پایگاه پدافند هوایی و رادار در این منطقه اصابت کرده و در نتیجه آن نیز، صدای چندین انفجار مهیب طنین انداز شده در حالی که خودروهای آمبولانس نیز برای نجات مجروحان و تخلیه کشته شدگان، به سرعت به سوی منطقه مذکور به راه افتادند.

این نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در سوریه در ادامه نیز ضمن اعلام این که حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه پدافند هوایی و رادار در روستای ابوعفصه در پنج کیلومتری جنوب شهر ساحلی طرطوس و هشت کیلومتری پایگاه نظامی روسیه در این استان، جان سه نیروی دولتی را گرفته و شماری دیگر را نیز زخمی کرده، تاکید کرد که همزمان با این حمله نیز، دو موشک دیگر به یک سایت نظامی متعلق به نیروهای دولتی در منطقه «القطیفه» در حومه دمشق اصابت کردند بدون آن که اطلاعاتی در مورد تلفات احتمالی آن در دست باشد.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که حمله امشب رژیم صهیونیستی به طرطوس و حومه دمشق، نوزدهمین حمله این رژیم به خاک سوریه طی سال جاری میلادی به شمار می آید.

خبر اصلی را در سانا و syriahr ببینید

نظر شما