شناسهٔ خبر: 55619631 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کسب نخستین طلای تاریخ وزنه برداری زنان ایران توسط بانوی لرستانی

" سیده الهام حسینی "ملی پوش لرستانی دسته ۸۱ کیلوگرم بانوان ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی برای نخستین بار در تاریخ وزنه برداری زنان ایران به یک مدال طلا دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ الهام حسینی با ثبت رکورد این بازی ها در این وزن در حرکت یکضرب با مهار وزنه صد کیلوگرمی صاحب گردن آویز طلا و ۲ مدال برنز دوضرب و مجموع شد.

او  در اولین حرکت یکضرب وزنه ۹۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت بعدی خود هم توانست بدون مشکل وزنه ۱۰۰کیلوگرمی را مهار کند و با مهار این وزنه به مدال طلا برسد اما در حرکت پایانی خود در بالابردن وزنه ۱۰۳ کیلوگرم ناکام ماند تا با همین رکورد در جایگاه نخست حرکت یکضرب قرار گیرد.

حسینی در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۱۱۷ کیلویی را بالای سر برد و در حرکت دوم خود وزنه ۱۲۳ کیلویی را بالای سر قرار داد تا مدال دوضرب و مجموع خود را قطعی کند.

حسینی در سومین حرکت خود وزنه ۱۲۷ کیلویی را انتخاب کرد اما موفق نشد تا آن را بالای سر ببرد.

به این ترتیب بانوی وزنه بردار کشورمان در حرکت دوضرب به مدال برنز و در مجموع نیز به عنوان سومی دست یافت. وزنه بردار ترک در مجموع اول شد و وزنه بردار قزاقستانی نیز در جایگاه دوم ایستاد.

خاطرنشان می شود که الهام حسینی نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی است که در مسابقات جام نعیم سلیمان‌اوغلو در سال ۱۳۹۸ مدال برنز با مجموع 198 دسته ۷۶ کیلوگرم را به‌دست‌آورد.

 انتهای پیام

 

نظر شما