شناسهٔ خبر: 55607966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

کلید خوردن جشنواره فیلم مشهد از سال ١۴٠٢

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس دغدغه‌مندی شورای ششم نسبت به حوزه فرهنگ و هنر، از نخستین ماه‌های فعالیت شورای ششم، برگزاری جشنواره فیلم مشهد را دنبال کردیم و امیدواریم مقدمات اجرایی شدن این رویداد در سال آینده مهیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی ناصحی با بیان اینکه فضای فرهنگی و هنری مشهد، دارای پتانسیل‎‌های فراوان و فوق‌العاده در حوزه‌هایی چون سینما، تئاتر و تلویزیون است، اظهارکرد: شهرمان خاستگاه هنرمندان بسیاری در حوزه‌های مختلف بوده که این امر نشان از غنای هنری این خطه دارد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بروز و ظهور استعدادهای هنری، به‌ویژه عرصه سینما و تلویزیون، گفت: عدم توجه به این حوزه طی سال‌های اخیر و غفلت مسئولان ذی‌ربط سبب شده شاهد مهاجرت بسیاری از این چهره‌های سرشناس و ارزشمند باشیم.

ناصحی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه‌ای به حوزه هنر دارد، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، هر اندیشه‌‎ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست؛ لذا بهترین راه برای انتقال مفاهیم بلند دینی و رضوی، بهره‌گیری از هنر است.

وی با بیان اینکه مشهد شهری با سابقه در حوزه تمدن، فرهنگ و هنر است، گفت: با توجه به سبقه تاریخی، فرهنگی، هنری و ... مشهد مقدس همراه با مختصری حمایت عالمانه در این حوزه از سوی مسئولان، می‌تواند به سرعت جایگاه رفیع مشهد مقدس در عرصه تولید و توزیع محصولات هنری را بازگرداند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: براساس همین دغدغه‌مندی، از نخستین ماه‌های فعالیت شورای ششم، موضوع برگزاری «جشنواره فیلم مشهد» را دنبال کردیم و جلسات مختلفی نیز تاکنون در این خصوص برگزار شده است.

ناصحی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم مشهد طی روزهای آتی خبرداد و گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم سال آینده اولین دوره این جشنواره را برگزار کنیم و با ارتقاء سطح کیفی این جشنواره، بتوانیم رویدادی در تراز «جشنواره فیلم فجر» را شکل دهیم.

وی افزود: جشنواره فیلم مشهد فرصت بسیار مغتنمی برای روایتگری وقایع تاریخی با محوریت مشهد، توجه به سیره رضوی، پرداختن به تاریخ انقلاب در مشهد، بازخوانی حوادثی چون قیام خونین مسجد گوهرشاد و ... باشد.

نظر شما