شناسهٔ خبر: 55605644 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| انتقال خطوط تلفن ثابت به آدرس جدید در صورت وجود امکانات انجام می‌شود

شرکت مخابرات ایران در واکنش به گلایه مشترکان از عدم انتقال خطوط تلفن ثابت به آدرس‌ جدید، اعلام کرد: نقل و انتقال خطوط تلفن ثابت مانند گذشته انجام می‌شود، به جز در مواردی که محدودیت احتمالی شبکه‌ای و زیرساختی وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه از عدم انتقال خطوط تلفن ثابت به آدرس‌های جدید گلایه کرده اند. 

سردبیر این سوژه به خبرنگار فارس، گفت: حدود یک سال پیش درخواست انتقال خط تلفن ثابت به آدرس جدید را داده ام اما شرکت مخابرات ایران اعلام می کند که انتقال خط تلفن ثابت از یک مرکز مخابراتی به مرکز دیگر را انجام نمی دهد و باید خط جدیدی برای آدرس جدید خریداری کنیم.

در این باره، داوود زارعیان معاون خدمات تجاری و مشتریان مخابرات ایران اظهار داشت: نقل و انتقال خطوط تلفن ثابت مانند گذشته صورت گرفته و مشکلی ندارد، جز در مواردی که محدودیت احتمالی شبکه ای و زیر ساختی وجود داشته باشد.
 
وی در تشریح فرآیند نقل وانتقال خطوط تلفن ثابت توضیح داد: برای تمام مشترکینی که درخواست نقل وانتقال خطوط تلفن ثابت دارند، با مراجعه به مراکز تلفنی مورد نظر و تکمیل فرم مربوطه بررسی های فنی انجام می شود و در صورتی که امکانات زیرساختی در منطقه مورد نظر وجود داشته باشد در اکثر موارد به طور عادی، انتقال انجام می شود.

وی گفت: ۹۰ درصد از درخواست های متقاضیان در داخل منطقه به خوبی انجام می شود.

وی افزود: چالش های اصلی در زمینه انتقال از یک منطقه مخابراتی به منطقه دیگر است که نیازمند امکانات زیرساختی و امکانات شبکه ای بیشتری است که ممکن است در نقاطی با محدویت امکانات مواجه باشیم. در این موارد نیز استفاده از فناوری های جدید ارتباطی مانند سیپ فون و سیپ ترانک در حل چالش های پیش رو می تواند راه گشا باشد.

انتهای پیام/

نظر شما