شناسهٔ خبر: 55605345 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

مقاومت اسلامی امروز از جایگاه والایی برخوردار است/ توهین به شهید همدانی مایه تاسف و تعجب است

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مقاومت اسلامی امروز از جایگاه والایی برخوردار است، نسبت به آنچه توهین به شهید همدانی دانست، آن را مایه تاسف و تعجب عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در ابتدای هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر، روز  ۲۳ مرداد سالروز مقاومت اسلامی را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی، امروز جایگاه والایی در دنیای اسلام و دنیای کنونی دارد،  گفت: مقاومت اسلامی امروز فقط در ایران نیست بلکه یک مقاومت پیوسته در ایران، عراق، لبنان، فلسطین و یمن شکل گرفته است.  

چمران افزود: کشورهایی که در مقاومت اسلامی قرار دارند در دنیا و تاریخ ماندگار خواهند بود و امروز کشورهای حوزه مقاومت در مقابل اسرائیل و دنیای استکبار ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.  

وی تاکید کرد که مقاومت اسلامی از ایران شروع و کشورهای زیادی را در برگرفته است و دیدیم در غزه چه گشت و دیدیم که اسرائیل فقط سه روز توانست در برابر مقاومت ایستادگی کرده و به دنبال آتش‌بس باشد.  

رئیس شورای تهران همچنین روز ۲۶مرداد، بازگشت آزادگان به کشور را گرامی داشته و از حجت‌الاسلام ابوترابی که یکی از آزادگان برجسته‌ای بود که مدیریت اسرا را بر عهده داشت، یاد کرد.

چمران همچنین با یادآوری سالروز حادثه پاوه، اظهار داشت: کشورهای اروپایی به حمایت از عراق به دنبال جدایی کردستان از جمهوری اسلامی ایران بودند؛  مزدوران عراقی و منافقین یکی پس از دیگری شهرهای کردستان را تصرف می‌کرد.

وی افزود: مردم با همکاری پاسداران در پاوه توانستند به مقابله با آن‌ها بپردازند.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهید چمران با سخت‌ترین شرایط خود را به پاوه رساند، خاطرنشان کرد: پس از اینکه اخبار پاوه به حضرت امام رسید برای اولین بار ایشان فرماندهی کل قوا را به دست گرفتند و اعلام کردند نیروهای مسلح خودشان را به پاوه برسانند و این فرمان پرصلابت امام آنچنان قدرتمند بود که قبل از اینکه نیروی کمکی به پاوه برسد همان نیروهای زخمی توانستند تپه‌های بلند پاوه را تصرف کنند.  

چمران با بیان اینکه یک عقب مانده ذهنی، فکری و بازمانده دوران عجیب و غریب به  شهید همدانی می‌تازد، گفت: اگر شهید همدانی و شهدای مدافع حرم نبودند امروز معلوم نبود داعش در منطقه چه می‌کرد.  

وی ادامه داد: چگونه یک آدم به این حد می‌رسد که به یک شهید که جانش را در راه دفاع از حرم فدا می‌کند می‌تازد و از داعش که عامل ویرانی، کشتار است دفاع می‌کند و این مایه تاسف و تعجب است.

نظر شما