شناسهٔ خبر: 55604993 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هماهنگ کننده ارتش:

پژوهشی که از وابستگی کم کند، استقلال ما را تضمین می کند

دریادار سیاری گفت: هر پژوهشی که بتواند به اندازه یک تار مو وابستگی ما را به خارج قطع کند، پژوهشی است که استقلال ما را تضمین می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در سومین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) ارتش گفت: نیروی انسانی رکن اساسی پیشرفت و تعالی در هر سازمانی است که می تواند تفاوت ها را رقم بزند. دنیا، دنیای تحول است و اگر ما تحول را ایجاد نکنیم، دچار غافلگیری راهبردی می شویم.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: آنچه باعث تحول در سازمان می شود، نیروی انسانی کیفی است که موجب جلوگیری از غافلگیری راهبردی است.

 

دریادار سیاری با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در اولین گام از بیانیه گام دوم انقلاب بحث علم و پژوهش مورد توجه قرار گرفته و به عنوان نقشه راه پیش روی ما قرار دارد.

 

وی گفت: آنچه باعث پیشرفت می شود و از رکود جلوگیری می کند، توجه به پژوهش و علم است. هر پژوهشی که می خواهد اثرگذار باشد، باید قطعا مرز دانش را بشکند تا بتواند موجب تحول در آن سازمان باشد.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: تدبیر رهبر انقلاب در این رابطه این است که اگر می خواهیم دچار غافلگیری نشویم باید راه میان بر را انتخاب کنیم تا بتوانیم به نوآوری دست پیدا کرده و از دشمن جلو بزنیم.

 

وی گفت: اگر می خواهیم روی پای خود بایستیم دنباله روی کسی نباشیم و صاحب استقلال باشیم، باید پژوهشی انجام دهیم که مرز دانش را بشکند تا ما را در مسیر تعالی و رشد قرار دهد.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: هر پژوهشی که بتواند حتی به اندازه یک تار مو وابستگی ما را به خارج قطع کند، پژوهشی است که استقلال ما را تضمین می کند.

 

وی با بیان اینکه علت اینکه خارجی ها به دانشجویان خارج از کشور اجازه ورود به علوم انسانی و مدیریتی را نمی دهند، این است که نمی خواهند هژمونی خود در مدیریت را در جهان از دست بدهند، گفت: باید بدانیم علوم انسانی است که می تواند باعث پیشرفت نیروی انسانی و در نتیجه پیشبرد صنعت باشد. ما باید به یافته های پژوهشگران علوم انسانی، نخبگان علوم انسانی و تحقیقات علوم انسانی توجه بیشتری داشته باشیم. در این حوزه اسناد بالادستی بسیار ارزشمند وجود دارد که باید به آنها رجوع کنیم تا سطح دانش علوم انسانی خود را افزایش دهیم.

پایان پیام/34

نظر شما