شناسهٔ خبر: 55601752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیام آشکار راه‌اندازی صدها سانتریفیوژ نسل جدید برای طرف برجامی

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با اشاره به راه‌اندازی صدها دستگاه سانتریفیوژ نسل جدید، گفت: آنها بار دیگر این پیام را دریافت خواهند کرد که ما در دفاع از حقوق کشورمان با حفظ عزت، حکمت و مصلحت کشور و دفاع از امنیت کشور مصر بوده و به سمت غنی سازی اورانیوم تا ۱۹۰ هزار سو گام بر می‌داریم.

صاحب‌خبر -

احمد راستینه هفشجانی با اشاره به راه اندازی صدها دستگاه سانتریفیوژ طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، گفت: این اقدام جهادی و انقلابی رئیس جمهوری در حراست از منافع ملی به خصوص در حوزه فناوری هسته‌ای در تاریخ ثبت خواهد شد.

 

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تعامل دولت و مجلس در اجرای قانون اقدام راهبری برای لغو تحریم ها فصل مشترکی را برای تحول آینده کشور ایجاد کرده و بیانگر روحیه جهادی رئیس جمهور است که باید الگویی برای تمامی اعضای هیأت دولت است.

وی افزود: همچنین این اقدام که قرار است از سوی سازمان انرژی اتمی اجرا شود، نقطه امیدی برای دانشمندان و نخبگان هسته ای کشور در حرکت به سمت نوآوری های جدید برای بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای بوده و ظرفیت عظیم دیگری برای متخصصان ما در جهت نوآوری‌های بزرگ فراهم خواهد کرد.

راستینه هفشجانی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی سانتریفیوژهای نسل جدید پیام آشکاری برای جریان فعال در برجام خواهد بود، اظهار کرد: آنها بار دیگر این پیام را دریافت خواهند کرد که ما در دفاع از حقوق کشورمان با حفظ عزت، حکمت و مصلحت کشور و دفاع از امنیت کشور مصر بوده و به سمت غنی سازی اورانیوم تا 190 هزار سو گام بر می داریم تا بتوانیم نیازهای ضروری و به حق کشورمان را تأمین کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: جمهوری اسلامی همچون سایر کشورها در آینده به سمت دستیابی به تکنولوژی های عظیم برای پایداری انرژی در دنیا حرکت خواهد کرد و صرفا به استفاده از فناوری هسته ای برای کسب انرژی محدود نخواهد شد بلکه از آن برای ساخت و تولید داروهای نوترکیب که برای دریافت آن تحریم شده ایم، نیز استفاده می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت فناوری هسته ای کشورمان تا جایی است که به سمت روزآمد کردن تکنولوژی ها در حوزه صنعت، کشاورزی، هوافضا و توسعه عرصه دفاعی پیش خواهیم رفت، ابراز داشت: ما بر اساس فتوای رهبری معظم، اراده ای برای ساخت بمب اتم نداریم.

پیام آشکار راه‌اندازی صدها سانتریفیوژ نسل جدید برای طرف برجامی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان در هشداری به برخی از کشورها، خاطرنشان کرد: کشورهای متخاصم بدانند صبر ملت انقلابی جمهوری اسلامی ایران در احقاق و دفاع از حقوق خود تا جایی است که حقوق آنها به رسمیت شناخته شده و دشمنان دچار خطای راهبردی نشوند.

 

نظر شما