شناسهٔ خبر: 55598161 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضارب سلمان رشدی به تلاش برای قتل متهم شد

دادستان محلی چاتاکوآی نیویورک از متهم شدن ضارب سلمان رشدی به قتل درجه دو خبر داد.

صاحب‌خبر -

نشریه گاردین گزارش داد «جیسون اشمیت» دادستان شهرستان چاتاکوآ در ایالت نیویورک اعلام کرد: هادی مطر، فرد مسئول حمله دیروز اکنون به طور رسمی به تلاش برای قتل از نوع درجه دو و حمله از نوع درجه دو متهم شده است.

دادستان شهرستان چاتاکوآی ایالت نیویورک همچنین گفت: او شب گذشته بخاطر این اتهامات احضار و بدون قرار وثیقه به بازداشتگاه بازگردانده شد.

طبق این گزارش، تلاش برای قتل امری جدی تلقی شده و طبق قانون ایالت نیویورک، می‌تواند تا ۲۵ سال زندان به همراه داشته باشد.

سلمان رشدی ۷۵ ساله که روز گذشته قرار بود تا در مؤسسه «چاتاکوآ» در خصوص اهمیت اعطای پناهندگی از سوی آمریکا به نویسندگان در تبعید صحبت کند، هدف حمله قرار گرفت. هادی مطر، ضارب سلمان رشدی که بلیت شرکت در این سخنرانی را خریداری کرده بود، بلافاصله به روی صحنه پرید و پیش از آنکه با تماشاگران، کارکنان این مؤسسه و دو افسر محلی که تأمین امنیت مراسم را بر عهده داشتند، برخورد کند، با چاقو ضرباتی بر گردن و شکم سلمان رشدی وارد کرد.

پس از این ماجرا، سلمان رشدی با هلیکوپتر به یک بیمارستان در نزدیکی شهر «ایری» درایالت پنسیلوانیا منتقل شد و در آنجا تحت عمل جراحی قرار گرفت. گفته می‌شود احتمالا سلمان رشدی پس از آنکه اعصاب بازویش قطع شده و کبدش نیز ضربه چاقو خورده است، احتمالا یک چشمش را نیز از دست خواهد داد.

نظر شما