شناسهٔ خبر: 55591912 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش سرقت‌های نفتی آمریکا در سوریه؛ ۸۹ تانکر سوخت دیگر به سرقت رفت

تهران-ایرنا- ایالات متحده آمریکا ساعاتی پس از انتقال ۶۰ تانکر حامل نفت سرقت شده سوریه به عراق، یک محموله جدید را از مسیر گذرگاه غیرقانونی «الولید» به عراق منتقل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نظامیان ارتش آمریکا در ادامه غارت ثروت و منابع ملی کشورها و نقض قوانین بین المللی، ۸۹ تانکر نفت سوریه را به سرقت برده‌اند.

به نوشته خبرگزاری دولتی سوریه «سانا»، آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه یک محموله جدید را از گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» به عراق منتقل کرده است.

سانا امروز شنبه به نقل از منابع محلی در حومه شمالی شرقی الحسکه (شمل سوریه) افزود: یک کاروان متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکا متشکل از ۸۹ تانکر نفت سرقتی سوریه، خاک سوریه را ترک کرد و وارد عراق شد.

آمریکا دیروز جمعه نیز یک کاروان متشکل از ۶۰ خودرو و تانکر نفت سرقتی خاک سوریه را ترک کرد و از مسیر گذرگاه عیرقانونی الولید در حومه الحسکه وارد عراق شد.

سه شنبه گذشته نیز نیروهای اشغالگر آمریکایی با همراه کردن ستون خودروهای زرهی، کاروانی شامل ۱۴۴ تانکر مملو از نفت و کامیون های مسروقه را از گذرگاه غیرقانونی الولید وارد خاک عراق کردند.

مقامات سوریه می‌گویند که هدف آمریکا از حضور در سوریه حمایت از تروریسم و همچنین سرقت منابع مردم این کشور است. 

سرقت‌های نفتی سوریه در حالی صورت می‌گیرد که مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور و اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است. 

افزایش سرقت نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در شرایطی است که دمشق بارها اعلام کرده که این شبه نظامیان قسد و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیرقانونی است. 

از سوی دیگر، در پی  تحولات اخیر روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به عنوان صادر کننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تاثیر قرار گرفته و بهای نفت در بازارهای جهانی به علت امتناع خرید نفت از روسیه افزایش یافته است.

نظر شما