شناسهٔ خبر: 55582771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی استان‌مرکزی کاهش یافت

اراک - ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی به ۳ شهرستان کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

یاسر قربانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون شهرستان های اراک، تفرش و دلیجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان و خمین نیز اکنون در وضعیت نارنجی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: شهرستان‌های خنداب و محلات نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت آبی کرونا واقع نشده اند.

قربانی ادامه داد: هفته گذشته شهرستان‌های آشتیان، فراهان، ساوه و خمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های خنداب و محلات در وضعیت نارنجی کردنایی قرار داشتند.

وی عنوان کرد: آمار مبتلایان، میزان بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در یک هفته اخیر کاهش داشته، اما این روند، شکننده و ناپایدار است و با رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان وضعیت بیماری دوباره شیوع پیدا می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهروندان علاوه بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا نیز اقدام کنند تا از این پیک نیز عبور کنیم.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از استان قم در زمره نخستین استان هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

نظر شما