شناسهٔ خبر: 55581174 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تكواندو قونيه2021،

طلای نادعلیان پایان بخش درخشش ملی پوشان ایران

آخرین نماینده تکواندو ایران در بازی‌های کشور‌های اسلامی در مبارزه پایانی رقیب مغربی خود را شکست داد و طلا گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار اعزامی گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های تکواندو بازی‌های کشور‌های اسلامی که از روز سه شنبه ۱۸ مردادماه آغاز شده بود، امروز جمعه ۲۱ مرداد ماه با برگزاری مبارزات اوزان ۶۲- و ۷۳+ کیلوگرم در گروه زنان و ۷۴- و ۸۷+ کیلوگرم در گروه مردان به پایان رسید. 
 
تیم ملی ایران امروز در هر چهار وزن نماینده داشت که هر چهار تکواندوکار به دیدار پایانی راه پیدا کرده و در نهایت و نقره و دو طلا بود. نرگس میرنوراللهی، و اکرم خدابنده دو مدال نقره، امیرمحمد بخشی و علیرضا نادعلیان هم دو مدال طلا کسب کردند.
 
علیرضا نادعلیان جویباری آخرین تکواندوکار کشورمان در این دوره از بازی‌ها بود که در وزن ۸۷+ کیلوگرم به نشان طلا دست یافت.
وی دور نخست درحالی که ۷ به ۰ برابر «اسلام بازار» از فلسطین پیش بود با ضربه فنی پیروز شد و در ادامه «شاخرخ رجبوف» از ازبکستان را در ۲ راند شکست داد و سپس «کوتالمیس آتلسی امره» از ترکیه را در مرحله نیمه نهایی با همین نتیجه از پیش رو به رو برداشت و راهی مبارزه نهایی شد. 
 
نماینده سنگین وزن تیم ملی ایران در مبارزه پایانی و با یک ارائه مبارزه‌ای تماشایی برابر «ایوب باسل» از مغرب در ۲ راند به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. 
 
بدین ترتیب تیم ملی ایران با ۱۳ مدال، شامل ۵ طلا، چهار نقره و چهار برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد. 
 
ناهید کیانی، حسین لطفی، امیرمحمد بخشی، علیرضا نادعلیان و علی احمدی ۵ مدال طلا، غزل سلطانی، زینب اسماعیلی، اکرم خدابنده و سیده نرگس میرنوراللهی ۴ نشان نقره، مهدی حاج موسایی، مهران برخورداری، محمدصادق دهقانی و نسترن، ولی زاده هم ۴ مدال برنز برای تیم ملی تکواندو کسب کرده‌اند. تیم ملی آقایان با کسب ۴ طلا و ۳ برنز به عنوان قهرمانی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی قونیه رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما