شناسهٔ خبر: 55574962 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شبکه آب شرب چهارمحال و بختیاری پایدار شد

مشاور وزیر نیرو گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، روند تامین و توزیع پایدار آب شرب شهرکرد و سایر شهرهای استان چهارمحال و بختیاری به حالت عادی بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز شب گذشته در گفت‌وگو با اخبار ٢٠ شبکه جهان‌بین با اشاره به اقدامات انجام شده، افزود: نزدیک به ۶۰ درصد از نیاز آبی شهرکرد از طریق چشمه کوهرنگ تامین می‌شود که در اثر جاری‌شدن سیلاب‌های اخیر و گل‌آلودشدن این منبع، امکان استفاده از آن برای تامین آب شرب شهروندان مقدور نبود.

​وی ادامه داد: در گام‌ نخست برای تامین آب شرب شهروندان حدود ۱۵۰ لیتر در ثانیه از طریق چاه‌های موجود در منطقه شامل چاه‌های کشاورزی اقدام شد و پس از آن با استقرار سه سامانه رفع کدورت حدود ۲۵۰ لیتر در ثانیه از منبع چشمه کوهرنگ توانستیم آب شرب پایدار و بهداشتی را برای شهروندان تامین کنیم؛ چراکه تامین آب شرب و سالم اولویت وزارت نیرو به شمار می‌رود.

مشاور وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در طول این مدت و بلافاصله پس از وقوع اختلال در شبکه آبرسانی در برخی شهرهای استان چهارمحال و بختیاری، نیروهای امدادی و تانکرهای آبرسانی سیار از ۲۲ استان کشور به منطقه اعزام شدند.

به گفته جانباز تاکنون ۲۰۰ هزار بطری آب بسته‌بندی در میان شهروندان توزیع شده است و با استقرار سامانه‌های تصفیه آب توانستیم نیاز آبی مشترکان را تامین کنیم.

وی در پایان گفت: برنامه‌ریزی و طراحی لازم به منظور اجرای طرح کلی تامین پایدار آب استان در آینده در حال اجراست.

انتهای پیام/

نظر شما