شناسهٔ خبر: 55574838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح عریض‌ترین شانتینگ ریلی کشور در سیرجان

وزیر اقتصاد در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان، عریض‌ترین شانتینگ ریلی کشور را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،این طرح ریلی ۷۲کیلومتری، با ۲۹خط مبادله ای که ۶خط آن ورودی و خروجی و ۲۳ خط آن برای توقف قطارهای حمل بار در نظر گرفته شده است .افتتاح عریض‌ترین شانتینگ ریلی کشور  در سیرجان

ایمان عتیقی مدیر عامل شرکت گل گهر سیرجان گفت: ،۱۰۰درصد این طرح از داخل تولید شده  و با سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.

بازدید از سنگ شکن ژیراتوری خطوط تغلیظ از دیگر برنامه‌های خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این بازدید بود.

 شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در حال حاضر با طرحهای توسعه و بهینه‌سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

وزیر اقتصاد امروز در سفر به سیرجان از کارخانه های تولید تلویزیون و یخچال گلدیران ،، کاشی، ، تولید کفش های صنعتی و کارخانه فرآورده های گوشتی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و شهرک‌ صنعتی شماره ۲  و سپس  در شرکت معدنی و صنعتی گل گهرازمعدن شماره 3 گل گهر وسنگ شگن ژنراتوری و خطوط خط ریل حمل بار این شرکت بازدید کرد.
وی سپس در جلسه شورای اداری گفت: برخی قانون های دست و پاگیر همانند چرخ دنده های رسوب گرفته یک خودرو سرعت عمل را پایین آورده است که باید اصلاح شوند
 سید احسان خاندوزی  با اشاره به نرخ ارز بازار و نیمایی گفت ،، این یکی از موضوعات مهم اقتصادی است که باید این فاصله کاهش پیدا کند و فعالان اقتصادی از مسیرهای قانونی ارز خود را تامین کنند
وزیر اقتصاد در باره کمبود نیرو در برخی ادارات از جمله اداره دارایی که درخواست نماینده مردم سیرجان در مجلس بود گفت ، باید با زیر مجموعه های بهره وری را بالا برد تا مالیات ارتقاء یابد
وی در باره تامین برخی خسارات سیل اخیر از جمله صد واحد مسکونی قول مساعد داد
وزیر اقتصاد نیز دشب دیداری یک ساعته با خانوانده شهید الله دادی از شهدای مدافع حرم داشت و گفت : همه شهداء و شهدای مدافع حرم مسیرعزت و سربلندی ملت ایران را هموار ساختند و امروز به برکت خون آنان نظام اسلامی ما مقتدر و پاینده است .
بسمه تعالی

در ابتدای جلسه شورای اداری سیرجان که امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت : 22 هزار نفر در شرکت های صنعتی و معدنی گل گهر شاغل هستند که  اولین بار در کشور 12 هزارنفرکارگران سهامدار این شرکت ها شدند
ایمان عتیقی افزود : طرح های توسعه روند اشتغال را افزایش می دهد و چنانچه مجوز واگذاری معدن شماره 3 را اخذ کنیم هم اشتغال افزایش چشمگیری خواهد داشت و هم این پهنه معدنی تا 30 سال خوراک تولیدات شرکت های زیر پوشش را تامین می کند.
 علی یعقوبی پور فرماندار سیرجان هم  گفت : 100 واحد معدنی و 700 واحد صنعتی در سیرجان فعال هستند و دهها هزار نیرو در صنایع و معادن این شهرستان مشغول بکار شده اند ..
وی از وزیر اقتصاد به عنوان نماینده دولت در سفر هیئت دولت به استان خواست برای رفع دغدغه مردم در خصوص کم آبی و خشکسالی آب مورد نیاز معادن از خط انتقال آب خلیج فارس تامین شود و بخش هایی هم در کشاورزی و شرب مردم مورد استفاده قرار گیرد.
امام جمعه سیرجان  هم گفت : امروز دولت به فکر مسکن و نان مردم و رفع مشکلات شان هست و مردم هم در انتظار بهبود وضعیت معیشتی شان هستند که به زودی محقق شود.
حجت الاسلام سیدمحمود حسینی رفع مشکل آب آشامیدنی مردم در برخی مناطق خواستار شدو افزود : با وجود همه طرح های صنعتی و معدنی بیکاری جوانان  معضل اجتماعی است که کمک در طرح های توسعه می تواند این مشکل را حل کند .

نظر شما