شناسهٔ خبر: 55574805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری محفل سالانه همسران شهدای مدافع حرم مازندران+گزارش

محفل سالانه همسران شهدای مدافع حرم استان مازندران در آمل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری محفل سالانه همسران شهدای مدافع حرم مازندرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، محفل سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت استان مازندران عصر دیروز در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم علیه السلام آمل برگزار شد.

 

در این همایش معنوی که با عنوان" مرثیه رباب" برگزار شد، همسران، مادران و فرزندان شهدای مدافعان حرم، امنیت و قشر‌های مختلف مردم مازندران حضور داشتند و در رثای شهدا وبانو حضرت رباب (س) عزدارای کردند.


همسر شهید "هادی جعفری" از شهدای مدافع حرم شهرستان آمل و مسئول این همایش سالانه گفت: محفل سالانه همسران شهدای مدافعان حرم و امنیت، به همت موسسه رباب که همسران شهدای مدافعان حرم کشور عضو آن هستند، به مناسبت روز ملی گرامیداشت شهدای مدافعان حرم برگزار می‌شود.


فاطمه رحمانی افزود: محفل‌های سالانه همسران شهدای مدافعان حرم تا سال گذشته فقط در تهران برگزار می‌شد، اما امسال این مراسم به صورت همزمان در چهار استان تهران، مازندران، خوزستان و آذربایجان شرقی با حضور همسران شهدای مدافع حرم این ۴ استان برگزار شد.


وی اضافه کرد: از سال آینده محفل سالانه همسران شهدای مدافعان حرم در همه استان‌های کشور برگزار خواهد شد.


رحمانی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری محفل سالانه شهدای مدافعان حرم که به نام مرثیه رباب نامگذاری شده، معرفی جایگاه مهم و نقش همسران شهدای مدافعان حرم پس از شهادت همسرانشان در جامعه است، گفت: همگان نقش خانم حضرت رباب (س) را فقط به عنوان مادر حضرت علی اصغر (ع) می‌شناسند، در حالی که ایشان همسر امام حسین (ع) بودند و در کنار مادر شهید بودن، همسر شهید هم هستند که این بعد از جایگاه خانم رباب نیز باید دیده و معرفی شود.


وی ادامه داد: محفل سالانه شهدا به دنبال این هدف مهم هست که نقش همسران شهدا، پس از شهادت همسرانشان نیز مهم و به نوعی امتداد خط سرخ شهادت و اسوه‌های صبر و مقاومت برای زنان جامعه هستند.


حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان یکی از روحانیون شهرستان آمل در این همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم در زمان شهادت مظلوم و غریب شهید شدند و امروز هم در کشور مظلوم هستند و هنوز برای برخی ارزش والای کار شهدای مدافع حرم در ترویج انقلاب اسلامی و حفظ اسلام ناب محمدی با جنگ علیه اسلام ساختگی و آمریکایی حل نشده است.


وی افزود: دشمنان در برنامه‌های خود به دنبال ضربه زدن به جایگاه ولایت و رهبری در کشور است و به دنبال آن می‌خواهد دو بال موفقیت ملت ایران یعنی مهدویت و عاشورا را مورد هدف قرار دهد.


حجت الاسلام یعقوبیان، با اشاره به اینکه همه از شهدای مدافعان حرم " محبت، عشق و شجاعت دیدیم و این خط و الگوسازی در بین همسران، پدران و مادران شهدا نیز وجود دارد، تصریح کرد، ادامه و استمرار بخشیدن به خط شهدا، حفظ خط تولیدی و ارزش‌های اسلامی در جامعه است.


استان مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده که از این تعداد ۴۴ شهید مربوط به شهدای مدافع حرم و امنیت هستند.


مهدی غلامی و گزارش این خبر:

<div id="video-display-embed-code_8385004"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3539371/8385004?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما