شناسهٔ خبر: 55571567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: دولت و مجلس باید در طرح ساماندهی استخدام دولت همصدا شوند

مهدی عیسی زاده گفت: بر اساس مکاتبه‌ای که با رئیس جمهور داشتیم مشخص شد که ایشان نیز موافق طرح ساماندهی استخدام دولت است.

صاحب‌خبر -

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جزییات آخرین اخبار پیرامون روند بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، گفت: بررسی این طرح زمان می‌برد چراکه نماینده دولت در جلساتی که در آنها به بررسی طرح مذکور می‌پردازیم، حضور پیدا نکرده و اگر بدون نظر دولت این طرح مصوب شود از جامعیت کافی برخوردار نخواهد بود چرا که ممکن است برخی گروه‌ها در آن لحاظ نشده باشند.  

مهدی عیسی زاده، ادامه داد: ما از دولت به ویژه سازمان اداری و استخدامی کشوری و سازمان برنامه و بودجه به طور مکرر دعوت کرده‌ایم که در این جلسات حضور پیدا کنند و نظر خود را پیرامون بندهای مختلف این طرح اعلام کنند تا به یک اتفاق نظری پیرامون نحوه ساماندهی کارکنان برسیم و معایب آن برطرف کرده و محاسنش را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون جمع‌بندی نظر نمایندگان و بررسی‌های صورت گرفته پیرامون این طرح آماده است اما معتقدم قبل از بررسی آن در صحن باید نمایندگان دولت نیز در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کنند و نظر خود را اعلام کنند سپس با لحاظ نظرات دولت در صحن ارائه شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: ما نماینده مردم هستیم و به وظیفه ذاتی خود برای تعیین تکلیف تعداد زیادی از جوانان کشور که در بخش‌های مختلف در قالب انواع و اقسام قراردادهای استخدامی ناپایدار فعالیت دارند، عمل خواهیم کرد و نمی‌توانیم بپذیریم که آنها همچنان بلاتکلیف باقی بمانند و بدون تضمین آینده شغلی به فعالیت خود ادامه دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بر اساس مکاتبه‌ای که با رییس جمهور هم داشتیم مشخص شد که وی نیز با این طرح موافق است بنابراین باید دولت و مجلس در این زمینه با هم همصدا شوند در این راستا همچنان منتظر شنیدن نظرات نمایندگان دولت هستیم در غیر این صورت طرح به صحن ارسال شده و با اکثریت آراء نیز به تصویب خواهد رسید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته ما نمی‌خواهیم این طرح نیز به سرنوشت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یا اعمال افزایش 57 درصد حقوق کارگران دچار شده و یک پروسه برای اجرای آن طی شود چراکه معتقدیم مردم باید در آرامش و آسایش زندگی کنند بنابراین از دولت می‌خواهیم که در مسیر ساماندهی استخدام کارکنان با مجلس همراه شود.

نظر شما