شناسهٔ خبر: 55570257 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان پینگ پنگ قونیه؛ قهرمانی ایران با ۳ طلا

تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران در دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی با غلبه بر تیم میزبان به مدال طلا دست یافت

صاحب‌خبر -
تنیس روی میز قونیه2021 ، نشان طلا بر گردن بانوان ایرانبه گزارش خبرنگار اعزامی گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما، دیدار نهایی بخش تیمی تنیس روی میز بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی عصر امروز ۲۰ مرداد در قونیه و بین ایران و ترکیه برگزار شد که در پایان شاگردان حمیده ایرانمنش با وجود اینکه جو سالن به سود میزبان بود و تماشاگران تیم خود را تشویق می‌کردند، موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.
در نخستین دیدار مهشید اشتری به مصاف اوزگه ییلماز، قهرمان بخش انفرادی رفت و موفق شد با نتیجه ۳ به ۲ نماینده ترکیه را شکست دهد. در مسابقه دوم هم ندا شهسواری، کاپیتان تیم ملی ایران در مصافی پرهیجان با نتیجه ۳ به صفر از سد سیبل آلتینکایا گذشت و تیم ایران را ۲ به صفر پیش انداخت.
در مسابقه سوم که مصاف تیم‌های دو نفره بود تیم ایران متشکل از ندا شهسواری و شیما صفایی برابر تیم سیمای کولاک چکن و سیبل آلتینکایا به میدان رفت که با وجود رقابت پایاپای در نهایت این تیم حریف بود که با نتیجه ۳ به ۲ به برتری رسید. بازی چهارم را شیما صفایی برابر اوزگه ییلماز برگزار کرد که این مسابقه را نماینده ترکیه با برتری ۳ به ۲ به پایان رساند تا دو تیم ۲ - ۲ مساوی شوند.
در آخرین بازی مهشید اشتری رودرروی سیمای کولاک چکن قرار گرفت که این مسابقه با برتری ۳ به یک اشتری همراه شد تا تیم ایران مدال ارزشمند طلا مسابقات را از آن خود کند. 
در این بازی‌ها تیم‌های ازبکستان و مالدیو به مدال برنز مشترک دست یافتند.

نتایج نمایندگان ایران به این شرح است:
زنان:
نیمه نهایی:
ترکیه ۳ - ۱ ازبکستان
ایران ۳ - ۰ مالدیو
فینال:
ایران ۳ - ۲ ترکیه
- تیم زنان ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه دو ۳ - ۰ ازبکستان، جمهوری آذربایجان و بنگلادش را برد و به عنوان تیم اول صعود کرد.
-------
مردان:
یک چهارم نهایی:
ایران ۳ - ۰ قرقیزستان
ترکیه ۳ - ۰ تاجیکستان
عربستان ۳ - ۰ جمهوری آذربایجان
نیمه نهایی:
عربستان ۳ - ۰ یمن
ایران ۳ - ۰ ترکیه
 فینال‌:
ایران ۳ - ۰ عربستان
- تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک ۳ - ۰ بنگلادش و مالدیو را شکست داد و به عنوان تیم اول صعود کرد.
-------
- پیش از این در رقابت‌های انفرادی و در بخش مردان امیر حسین هدایی و نیما عالمیان اول و دوم شدند و در بخش زنان ندا شهسواری به مدال نقره رسید و شیما صفایی در یک چهارم نهایی حذف شد.
رده بندی مدالی پایانی پینگ پنگ:
۱- ایران ۳ طلا ۲ نقره - برنز
۲- ترکیه ۱، ۱، ۲،
۳- عربستان- ۱، ۱
- در این دوره ۶ کشور مدال گرفتند.
 
 
­

نظر شما