شناسهٔ خبر: 55569670 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش کمک‌های نظامی انگلیس و دانمارک به اوکراین

بن والاس وزیر دفاع انگلیس و مته فردریکسن نخست وزیر دانمارک پول و تسلیحات بیشتری به اوکراین اختصاص می‌دهند.

صاحب‌خبر -

افزایش کمک‌های نظامی انگلیس و دانمارک به اوکراینبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با دیدار وزرای دفاع اروپا در کوپنهاگ، انگلیس و دانمارک روز پنجشنبه (امروز) اعلام کردند کمک‌های مالی و نظامی بیشتری به اوکراین ارائه خواهند کرد.

انگلیس که قبلاً سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته‌ای به اوکراین اهدا کرده و به هزاران سرباز این کشور آموزش نظامی داده است، اعلام کرد که سامانه‌های موشک انداز بیشتری برای آن‌ها ارسال خواهد کرد.

این کشور همچنین تعداد قابل توجهی موشک هدایت شونده نقطه زن را که می‌توانند اهدافی را تا فاصله ۸۰ کیلومتری هدف قرار دهند به اوکراین خواهد داد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمایت نظامی اخیر به نیرو‌های مسلح اوکراین کمک می‌کند تا به دفاع در مقابل اقدامات تجاوزگرانه روسیه ادامه دهند. حمایت مداوم ما پیام روشنی به همراه دارد، انگلیس و جامعه بین المللی با این جنگ غیرقانونی همچنان مخالف هستند و در کنار اوکراین خواهیم بود و کمک‌های نظامی برای آن‌ها فراهم می‌کنیم تا بتوانند در مقابل تهاجم از خود دفاع کنند.

افزایش کمک‌های نظامی انگلیس و دانمارک به اوکراین

 

مته فردریکسن نخست وزیر دانمارک هم در این کنفرانس گفت: کشورش ۱۱۰ میلیون یورو به اوکراین کمک مالی می‌کند. او گفت: این جنگی علیه ارزش‌هایی است که اروپا و جهان آزاد بر پایه آن بنا شده‌اند. امروز ما بر تعهد خود برای حمایت از اوکراین تاکید می‌کنیم.

 


بدین ترتیب و با احتساب کمک مذکور، دانمارک از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در مجموع بیش از ۳ میلیارد کرون (۴۱۷ میلیون دلار) به اوکراین کمک کرده است.
بیش از نیمی از کمک مالی که امروز اعلام شد صرف خرید تسلیحات خواهد شد و بقیه صرف گرفتن تجهیزات از دانمارک و آموزش نظامی می‌شود.
کی یف بار‌ها خواستار گرفتن تسلیحات بیشتر از کشور‌های غربی بوده است. اوکراین اوایل ماه جاری اعلام کرد تسلیحات سنگینی از آلمان و آمریکا دریافت کرده است.

نظر شما