شناسهٔ خبر: 55569240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

داعشی‌ها از نسل معاویه و یزید بودند/ پیروان مکتب عاشورا در رکاب رهبری و سردار سلیمانی صحنه نبرد را دگرگون کردند

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس گفت: زینبیون، حیدریون، فاطمیون و پاسداران ایران اسلامی در رکاب رهبر انقلاب و سپهبد حاج قاسم سلیمانی با داعشیان جنگیدند و صحنه را دگرگون کردند و پیروزی هم از آنِ اسلام ناب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار محمدرضا فلاح‌زاده در همایش مدافعان حرم که شب گذشته در مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آنچه مجاهدان راه خدا و شهدای عزیز دارند از قلم و حرکت علما است که سبب شده تا نور به جامعه بخشند و آن ها را راهی جبهه های نبرد کند.

وی با اشاره به سلحشوری شهدای قزوین، افزود: شهیدان رجایی و بابایی از جمله نام های ماندگار استان قزوین و چهره های پر فروغ ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می روند.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس ادامه داد: همه سرو قامتان خصوصا شهیدان گمنام و جاوید الاثر، همه از افتخارات جمهوری اسلامی هستند.

سردار فلاح زاده تصریح کرد: امروز در سومین روز شهادت سیدالشهدا قرار داریم، امام حسین علیه السلام پس از به دنیا آمدن شاهد اتفاقات تلخ و ناگواری همچون شهادت عمار، یاسر و روزهای سخت بازگشت امام علی(ع) به کوفه بودند.

وی بیان کرد: تیتر «قصه پر غصه سیدالشهدا» است اما از همه مهم تر هدف ایشان است، اگر ما در طول دوران محرم فراوان بر مظلومیت سیدالشهدا گریه کنیم اجر و پاداش داریم و نقل است چشمی که برای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) گریه کند، کور وارد صحرای محشر نمی شود و قطعا وارد بهشت خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس گفت: ادامه راه سیدالشهدا مهم تر است و اگر امت یاری کرده بودند امام و یاران ایشان با لب تشنه به شهادت نمی رسید.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) فرموده بود من برای احیای سیره و سنت جدم رسول خدا و برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس خاطرنشان کرد: تمام  مستحبات و خوبی های عالم معروف به شمار می روند و همه زشتی ها، پلشتی ها، ظلم ها و جنایت ها منکر هستند، امام قیام کرد چرا که بنی امیه، معاویه و یزید و بقیه، اسلام بدعت، اسلام انحرافی و اسلام خشونت را جایگزین اسلام ناب کرده بودند.

سردار فلاح زاده تفکر داعش را نشأت گرفته از تفکر معاویه و یزید ذکر و اظهار کرد: اگر رهبر معظم انقلاب، حماسه رزمندگان و جانفشانی شهیدان نبود داعش از ایران عبور می‌کرد و همان بلایی را که بر سر عراق و سوریه آورد، بر سر ملت ایران می‌آورد.

وی افزود: فرمانده داعش در پاسخ به این سوال خبرنگار که چه رفتاری با شیعیان می‌کنید، گفته بود که یا باید با ابوبکر بغدادی بیعت کنند و علیه دیگران بجنگند و یا آنان را می‌کشیم و زنان شان را به کنیزی می‌گیریم، رهبر معظم انقلاب در این راستا فرموده بودند: اگر در سوریه و عراق نمی‌جنگیدیم بایستی در کرمانشاه، همدان و خراسان تا افغانستان و پاکستان و هند و بنگلادش با آنان می‌جنگیدیم این در حالی بود که آن ها تا مراکش را جزء جغرافیای خود تلقی کرده بودند.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس ادامه داد: داعشی‌ها فرزندان معاویه و یزید بودند که اسلام خشونت، زور، قلدری و قداره‌بند را ترویج می‌کردند و رهبر فرزانه انقلاب به تأسی از امام خمینی(ره) و امام هم به تاسی از امام حسین(ع) مروج اسلام ناب بودند.

سردار فلاح زاده گفت: فاطمیون قهرمان در جای جای جبهه حرم در سوریه و برای آزادسازی مناطق مختلف با داعشیان جنگیدند که باید گفت زینبیون، حیدریون، فاطمیون و پاسداران ایران اسلامی در رکاب رهبر انقلاب و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جنگیدند و صحنه را دگرگون کردند و پیروزی ظاهری هم از آنِ اسلام ناب شد.

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: در دوره صلاح الدین ایوبی وهابیت در حجاز به قدرت رسید، شیعه اتحاد نکرد و از مراجع عظام تقلید آن زمان اطاعت نکردند و وهابیون به ظاهر موفق شدند، اما در ایران مردم با پیروی از امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس، ایشان را یاری و صدامیان را قلع و قمع و منکوب کردند.

وی بیان کرد: در دوران دفاع از حرم هم امت اسلام امام و ولی فقیه زمان و وظیفه خود را شناختند و با داعش که در شهرها و استان‌های سوریه و عراق به مصاف اسلام ناب آمدند، مبارزه کردند.

سردار فلاح زاده افزود: صدام هم از همان نژاد و تفکر معاویه و یزید و وهابیت برخوردار بود و زمانی که جنگ را آغاز کرد تعدادی از امت عراق، بعثیون را همراهی کردند اما در ایران اگر امام راحل و مجاهدان و رزمندگان نبودند و در جبهه‌های مختلف ایثارگرانه حضور پیدا نمی‌کردند، صدام تا خراسان و سیستان و بلوچستان پیشروی می‌کرد اما امت اسلام، امام را یاری کردند.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس افزود: در دوره امام حسین(ع) مردم مکه و مدینه امام را همراهی نکردند، مردم کوفه دشمنی کردند و شامیان هم که اصلا اسلام را نپذیرفته بودند و 30 هزار نفر که اسلام اموی را پذیرفته بودند مقابل امام صف‌آرایی کرده و ایستادند و امام همام را به شهادت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: در عراق هم با وجود علمای عراق و مراجع عظام و روحانیت و ملت شیعه، شیعیان را به دلیل نداشتن وحدت و یاری نکردن علما، یکی پس از دیگری قتل عام کردند اما در ایران اسلامی با نفس قدسی امام راحل و پس از ایشان انفاس قدسی رهبر فرزانه، ملت ایران در هر زمان در صحنه هستند و امام زمان را یاری می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما