شناسهٔ خبر: 55559401 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تعداد مدال هاى كاروان ايران به ٤١ رسيد

پايان روز سوم در قونيه با ٧ مدال زرين براى ايرانى ها

در پايان روز سوم بازى هاى كشورهاى اسلامى ايران در رده سوم جدول مدال ها قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، روز سوم پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در شرایطی در قونیه ترکیه آغاز شد که کاروان کشورمان با کسب 9 مدال طلا، 13 نقره و 7 برنز، همچنان در رده دوم و پس از ترکیه ای قرار داشت که 22 مدال طلا به دست آورده بود. قزاقستان نیز با 6 طلا، 1 نقره و 8 برنز در رده سوم جدول توزیع مدال ها  قرار داشت. 
ورزشکاران کشورمان امروز، بیستم مردادماه، در 11 رشته کشتی آزاد، تکواندو، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، شنا، والیبال، هندبال، دو و میدانی و ژیمناستیک، با حریفان خود رقابت کردند که در پایان موفق به کسب ۷ مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز شدند تا مجموع مدال های کاروان ایران به ۱٦ طلا، ۱۵ نقره و ۱۰ برنز برسد.

*کشتی آزاد
١٣:٣٠: سید مهدی هاشمی جویباری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم كشتى آزاد به مصاف رهید حمیدلی از آذربایجان رفت و با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید.
١٣:٤١: علی سوادکوهی در نخستین دیدار خود در وزن ٧٩ كيلو كشتى ازاد برابر ایوان ماساکوه از اوگاندا روی تشک رفت و موفق شد در همان وقت نخست با نتیجه 11 بر صفر حریفش را ضربه کرده و با برد به دور بعدی صعود کند.
سوادکوهی در دور بعدی برابر خوشخین بایف، نماینده قزاقستان روی تشک خواهد رفت.

١٣:٤٩: ملی پوش دسته 61 کیلوگرم کشورمان کارش را با پیروزی قاطع آغاز کرد. مجید داستان در نخستین دیدار خود برابر دیاتا آونده از سنگال روی تشک رفت و موفق شد در همان وقت نخست با نتیجه 10 بر صفر حریفش را ضربه کرده و با برد به دور بعدی صعود کند. داستان در دور بعدی برابر بکبولو اولو از قرقیزستان روی تشک خواهد رفت و در صورت برد در آن دیدار راهی نیمه نهایی خواهد شد.
١٣:٥٣: در وزن ۷۰ کیلوگرم حسین ابوذری به مصاف نماينده اوگاندا رفت و به یک پیروزی قاطع رسید. نماینده ایران در حالی که ۷ بر صفر از حریف خود پیش بود در ثانیه‌های پایانی تایم اول حریف خود را ضربه فنی کرد.

١٣:٥٦: ملی پوش دسته 92 کیلوگرم کشورمان کارش را با پیروزی  آغاز کرد. احمد بذری قلعه در نخستین دیدار خود برابر بیگین ژیف از قزاقستان روی تشک رفت و اواخر وقت نخست موفق شد امتیاز از دست داده را جبران کرده و با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی برسد. در وقت دوم برتری بذری با قوت ادامه یافت تا در نهایت این رقابت با نتیجه 13 بر 2 و ضربه فنی به سود نماینده کشورمان به پایان برسد. بذری با این برد به نیمه نهایی مسابقات کشتی آزاد مردان در دسته 92 کیلوگرم رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی-قونیه صعود کرد و می‌بایست با برنده دیدار نمایندگان آذربایجان و تونس کشتی بگیرد.
١٥:٥٩: مجید داستان کشتی‌گیر وزن ۶۱ کیلوگرم ایران در دومین مصاف خود در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اسلامی به مصاف اولو بکبولو از قزاقستان رفت و با نتیجه ۹ بر ۴ پیروز شد.
١٦:٠٠: ملی پوش دسته 92 کیلوگرم کشورمان در دور دوم هم به پیروزی رسید و راهی رقابت نهایی شد. بذرى در دیدار دوم خود برابر نورماگومدوف، نماینده جمهوری آذربایجان روی تشک رفت و وقت اول را با نتیجه 2  بر یک به پایان رساند، در وقت دوم رقابت تنگاتنگی با حریف داشت و در نهایت با نتیجه 6 بر 6 کشتی را به پایان برد اما از آنجایی که آخرین امتیاز را دریافت کرده بود، برنده شد. بذری با این برد به دیدار نهایی مسابقات کشتی آزاد مردان در دسته 92 کیلوگرم پنجمین دوره رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی راه یافت و می‌بایست منتظر نتیجه دیداری باشد که حریف وی را در فینال مشخص خواهد کرد.
١٦:٠٧: حسین ابوذری نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در نیمه‌نهایی مسابقات کشتی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مقابل اتاخونوف از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر صفر حریف خود را شکست داد و فینالیست این بازی‌ها شد.

١٦:١٩:  در دسته 125 کیلوگرم مسابقات که به صورت گروهی برگزار می‌شود، «سیدمهدی هاشمی جویباری» در سومین و آخرین دیدار خود با «حسن‌بوی رخیموف» مصاف کرد و وقت نخست را با نتیجه 4 بر یک واگذار کرد، در وقت دوم با تلاش فراوان امتیازات از دست رفته را جبران کرد و در نهایت با نتیجه 5  بر 4 به پیروزی رسید. هاشمی با این نتیجه، با سه برد و بسیار قاطعانه به رقابت‌های خود در گروه اول این دسته پایان داد و به دیدار بعدی در مرحله نیمه نهایی راه‌یافت و می‌بایست با نفر دوم گروه دوم مصاف کند.
١٦:٢٥: علی سوادکوهی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در دیدار نیمه نهایی مقابل عمروف از آذربایجان قرار گرفت با برتری ۷ بر صفر راهی ديدار فینال این بازی‌ها شد. سوادکوهی باید در فینال مقابل کشتی‌گیری از کشور میزبان قرار بگیرد.
١٦:٢٩: «مجید داستان» در دیدار نیمه‌نهایی وزن ٦١ كيلو به مصاف «بازرگانوف»، نماینده جمهوری آذربایجان رفت و وقت نخست را با نتیجه 5 بر صفر واگذار کرد، در وقت دوم در کشمکش با رقیب و در شرایطی که به نظر می‌رسید مجری فن بوده، 4 امتیاز از دست داد و بعد از اعتراض مربیان کشورمان و بازبینی فیلم مسابقه، یک امتیاز دیگر از دست داد تا با نتیجه 10 بر صفر ضربه فنی شود.

١٩:٠٠: «مجید داستان» در دیدار رده بندی ٦١ كيلو كشتى آزاد مقابل «محمد بلال» از پاکستان کشتی گرفت و در وقت اول موفق شد با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی دست بیابد، در وقت دوم رقابت تنگاتنگی را پشت سر گذاشت و در نهایت با نتیجه 6 بر 3 به پیروزی رسید تا مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود و کاروان اعزامی کشورمان به پنجمین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی کند.

٢٢:٣٠: احمد بذری در وزن ۹۲کیلوگرم کشتی آزاد در دیدار پایانی به مصاف یایلاجی از ترکیه رفت و با نتیجه ۷-۱ پیروز شد و مدال طلا را کسب کرد.

*تکواندو
١١:٠٠: در ادامه رقابتهای تکواندو بازیهای کشورهای اسلامی زهرا پور اسماعیل نماینده وزن منهای ۷۳ کیلو گرم بانوان با باخت برابر حریف ترکیه از دور رقابت‌ها حذف شد.
١١:١١: مهران برخورداری نماینده وزنه منهای ۸۰ كيلو تكواندو پس از برد در راند اول با نتیجه ۹بر ۳ و برد ۱۱بر ۴ در راند دوم در مجموع برنده این مسابقه شد تا در ادامه با نماینده قزاقستان روبرو می شود.

١١:٣٣: مهران برخورداری نماینده وزن منهای ۸۰ کیلو گرم تیم ملی تکواندو در مصاف با قزاقستان برای راه یابی به یک چهارم نهایی كار سختی در پیش داشت و راند اول را ۹بر۳ واگذار کرد اما در راند دو ۴بر ۲ برنده شد تا کار به راند سوم بکشد.
وی در راند سوم چهار بر صفر نتیجه را آن خود کرد تا برنزه‌اش مسجل شود.
١٢:١٥: علی احمدی نماینده وزن منهای ۸۷ کیلوگرم کشورمان در تكواندو مبارزه نخست مقابل نیکیتا رافالویچ قهرمان جهان ازبکستان قرار گرفت. وی در راند اول ۳بر۱ و در راند دوم نیکیتای مغرور را ۶بر۵ شکست داد تا دست به‌کار بزرگی بزند و ضمن مسجل شدن مدال برنزه‌اش یکی از مدعیان طلای این وزن را حذف کند.

١٢:١٨: بدین ترتیب امروز مهران برخورداری و علی احمدی ساعت ۱۷ به‌وقت محلی شانس خود را برای راهیابی به فینال می آزمايند.

١٨:٥٠: مهران برخورداری نماینده وزن منهای ۸۰ تکواندو به برنز بسنده کرد. برخورداری در مسابقه پای فینال مقابل سالف شوخرات ازبکستانی قرار گرفت. وی در راند اول در آخرین ثانیه نتیجه را ۷بر۶ بنفع خود تمام کرد تا حریف قلدر ازبکی را مقهور تکنیک خود کند. اما در راند دوم نتیجه را ۴بر ۳ واگذار کرد تا کار به راند سوم بکشد.در راند سوم اما نتیجه را واگذار کرد تا نتواند به فینال راه یابد و به عنوان سومی مشترک و مدال برنز بسنده کرد.

٢٠:٠٠: علی احمدی نماینده وزن منهای ۸۷ کیلوگرم تكواندوى کشورمان در مبارزه با حریفی از کشور میزبان در راند اول ۳بر۱ برنده شد.در راند دوم اما نتیجه ۵بر۵ مساوی شد تا نماینده کشورمان برنده این مبارزه حساس شود و به فینال راه یابد.

 ٢٠:٢٥: ملی پوش دسته 70 کیلوگرم کشورمان در دیدار نهایی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. «حسین ابوذری» در دیدار فینال مقابل «اکمات‌علیف» از قرقیزستان کشتی گرفت و وقت اول را با نتیجه 3 بر صفر به حریف واگذار کرد، در وقت دوم هم 3 امتیاز دیگر از دست داد و در نهایت با نتیجه 6 بر صفر به رقابت خود پایان داد و مدال نقره پنجمین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را دریافت کرد.

٢١:٠٣: علی احمدی نماینده وزن منهای ۸۷ کیلوگرم کشورمان در مسابقه فینال مقابل فهد شیخی از اردن قرار گرفت و در راند اول ۱۳بر۸ بازنده شد در راند دوم ۷بر۱ برنده مسابقه شد تا کار به راند سوم بکشد این مسابقه که بسیار مهیج و پر تکنیک بود توجه و تشویق مسیولین و تماشاگران حاضر در سالن را به خود جلب کرد.در راند سوم اما علی احمدی هوشمندانه مسابقه داد و۷بر ۶ برنده شد تا سومین طلای تکواندو را بنام خود کند.

*تنیس روی میز
١٢:٥٩: مهشید اشتری در نخستین بازی تیمی مرحله نیمه نهایی تنیس روی میز بانوان با نتیجه سه بر صفر برابر حریفی از مالدیو به برتری رسید.
١٣:٣٥: ندا شهسواری، کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز بانوان در دومین مسابقه نیمه نهایی تیمی در دیداری نزدیک و تماشایی با برتری 3 بر 2 برابر نماینده مالدیو دومین برد تیم ایران را رقم زد.
١٤:٠١: مرحله نیمه نهایی رقابت های تنیس روی میز بانوان بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی صبح امروز در قونیه برگزار شد که تیم ملی تنیس روی میز ایران مقتدرانه مالدیو را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.
در نخستین دیدار مهشید اشتری با نتیجه سه بر صفر برابر حریف خود به برتری رسید. در مسابقه دوم هم ندا شهسواری، کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز بانوان در دیداری نزدیک و تماشایی با برتری 3 بر 2 برابر نماینده مالدیو پیروز شد. 
در مسابقه دوبل نیز تیم ایران متشکل از ندا شهسواری و شیما صفایی 3 بر یک تیم دو نفره مالدیو را از پیش رو برداشت تا شاگردان حمیده ایرانمش فینالیست این دوره از مسابقات لقب بگیرند.مسابقه نهایی عصر امروز برگزار می شود و تیم ایران به مصاف برنده دیدار ترکیه و ازبکستان می رود.
١٦:١٤: در دومین دیدار نیمه نهایی تیمی تنیس روی میز مردان، نیما عالمیان با برتری 3 بر یک حریف خود از ترکیه را از پیش رو برداشت.
١٦:٣٥: دیدارهای مرحله نیمه نهایی بخش تیمی تنیس روی میز مردان بازی های همبستگی کشورهای اسلامی عصر امروز در قونیه برگزار شد که در پایان تیم ایران موفق شد در هر سه مسابقه ابتدایی خود برابر تیم میزبان به برتری رسیده و حریف عربستان در دیدار نهایی شود. در مسابقه دوبل هم تیم ایران متشکل از افشین نوروزی و نیما عالمیان موفق شد با نتیجه 3 بر یک تیم دوبل ترکیه را شکست دهد تا به این ترتیب شاگردان جمیل لطف الله نسبی فینالیست این دوره از مسابقات شوند.

٢١:٥٩: دیدار نهایی بخش تیمی تنیس روی میز بانوان بازی های همبستگی کشورهای اسلامی عصر امروز در قونیه و بین ایران و ترکیه برگزار شد که در پایان شاگردان حمیده ایرانمنش با وجود اینکه جو سالن کاملا به سود میزبان بود و تماشاگران به شدت تیم خود را تشویق میکردند، موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.

٢٢:٠٩: فینال رقابت های تیمی تنیس روی میز بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در بخش مردان امشب در قونیه برگزار شد که تیم ایران مقتدرانه از سد عربستان گذشت و مدال طلا را کسب کرد.


*دوچرخه سواری
١٢:٤٥: بهنام آرین نماینده دوچرخه سواری کشورمان در تایم تریل انفرادی جاده با رتبه هشتم به کار خود پایان داد. نمايندگان کشور های بحرین کویت و ازبکستان  در رتبه های اول تا  جای گرفتند و آیدین علیاری نماینده کشورمان دومین شرکت کننده ایران هم در رتبه هفتم جای گرفت.

١٤:١٣: سمیه یزدانی نماینده دوچرخه سواری کشورمان به دلیل شرایط جسمانی نامناسب از رقابت انفرادی تایم تریل بانوان انصراف داد.
١٦:١٦: ماندانا دهقان تنها نماینده کشورمان در رقابت‌های بخش جاده در ماده تایم تریل انفرادی به رتبه پنجم رسید.

*تیراندازی
روز دوم و پایانی ماده تراپ برگزار خواهد شد و دو نماینده کشورمان پشت خط آتش قرار خواهند گرفت.

١٨:٣٨: در رقابت‌های تیراندازی اهداف پروازی در رشته تراپ در پایان مرحله مقدماتی  مرضیه پروش‌نیا با ۱۱۳ امتیاز هشتم شد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. در پایان این مرحله پرورش‌نیا رکورد زنان کشور را شکست. پیش از این رکورد تراپ با ۱۱۰ امتیاز در اختیار شیوا فرح‌پور بود که در بازی‌های آسیایی جاکارتا به ثبت رسانده بود.  پرورش‌نیا در مرحله نیمه نهایی و در گروه چهارنفره خود ابتدا موفق شد تیراندازی از ترکیه که در دور مقدماتی اول شده بود را حذف کند، سپس در شوت آف برابر نماینده کویت شکست خورد و در گروه خود سوم شد. وی در پایان مرحله نیمه نهایی در جایگاه ششم این رقابت‌ها ایستاد.

 

*تیراندازی با کمان
رقابت های مرحله حذفی بخش های مختلف پارا تیراندازی با کمان امروز برگزار خواهد شد و 11 کماندار کشورمان نیز در مقابل حریفان خود قرار خواهند گرفت.

 ١٦:٥٠: نتایج پاراکمانداران کشورمان در مرحله حذفی مسابقات کشورهای اسلامی:

ریکرو آقایان 
اصغر زارعی‌نژاد پس از استراحت در دور نخست، در یک چهارم نهایی مقابل حریفی از ترکیه 6 بر 4 به پیروزی رسید. وی در نیمه‌نهایی با نتیجه 7 بر 3 مقابل محمدرضا عرب عامری از ایران شکست خورد و روز شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده ترکیه می‌رود.

محمدرضا عرب عامری در یک چهارم نهایی مقابل حریفی از ترکیه 7 بر 3 به پیروزی رسید. وی در نیمه‌نهایی با نتیجه 7 بر 3 مقابل اصغر زارعی‌نژاد از ایران به برتری رسید و روز شنبه برای کسب مدال طلا به مصاف غلامرضا رحیمی از ایران می‌رود.

غلامرضا رحیمی در یک چهارم نهایی مقابل حریفی از آذربایجان 6 بر 2 به پیروزی رسید. وی در نیمه‌نهایی با نتیجه 6 بر 5 مقابل کمانداری از ترکیه به برتری رسید و روز شنبه برای کسب مدال طلا به مصاف محمدرضا عرب عامری از ایران می‌رود.

ریکرو بانوان 
سمیه رحیمی نمایند کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه 6 بر صفر مقابل حریفی از ترکیه به پیروزی رشید و فینالیست شد. وی در دیدار فینال روز شنبه به مصاف کمانداری از ترکیه می‌رود.

کامپوند مردان 
رمضان بیابانی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 141 بر 108 مقابل نماینده امارات به پیروزی رسید. وی در دور یک چهارم نهایی با نتیجه 143 بر 136 مقابل هادی نوری دیگر ورزشکار کشورمان شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

علی سینا منشازاده پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی با نتیجه 142 بر 113 مقابل نماینده ازبکستان به پیروزی رسید. وی در نیمه نهایی با نتیجه 145 بر 144 مقابل هادی نوری شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی روز شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده امارات می‌رود.

هادی نوری پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی با نتیجه 143 بر 136 رمضان بیابانی از ایران به پیروزی رسید. وی در نیمه نهایی با نتیجه 145 بر 144 مقابل علی سینا منشازاده به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی روز شنبه برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده ترکیه می‌رود.

کامپوند بانوان 
منیره السادات حسینی در یک چهارم نهایی با نتیجه 138 بر 125 مقابل فرزانه عسگری از ایران شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

فرزانه عسگری در یک چهارم نهایی با نتیجه 138 بر 125 مقابل منیره السادات حسینی به پیروزی رسید. وی در نیمه نهایی با نتیجه 139 بر 137 مقابل نماینده ترکیه به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی در دیدار فینال به مصاف ترکیه می‌رود.

مریم یاورپور در یک چهارم نهایی با نتیجه 140 بر 112 مقابل نماینده امارات به پیروزی رسید. وی در نیمه نهایی با نتیجه 144 بر 134 مغلوب کمانداری از ترکیه شد و روز شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده ترکیه می رود.

w1 مردان 
محمدرضا زندی در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 133 بر 132 مقابل کمانداری از ترکیه شکست خورد و روز شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده ترکیه می رود.

تیم دوبل مردان ریکرو 
تیم ایران با ترکیب غلامرضا رحیمی و اصغر زارعی نژاد پس از استراحت در نیمه‌نهایی، فردا برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ترکیه می‌رود. در این ماده سه تیم حضور داشتند.

تیم ریکرو میکس 
تیم ایران با ترکیب سمیه رحیمی و اصغر زارعی نژاد در نیمه‌نهایی به مصاف تیم آذربایجان رفت و با نتیجه 6 بر 2 به برتری رسید و فردا برای کسب مدال به مصاف تیم ترکیه می رود.

تیم دوبل مردان کامپوند 
تیم ایران با ترکیب علی سینا منشازاده و هادی نوری در نیمه‌نهایی با نتیجه 156 بر 124 مقابل امارات به پیروزی رسید و فردا برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ترکیه می‌رود.

تیم دوبل بانوان کامپوند 
تیم ایران با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری در دیدار فینال فردا به مصاف تیم ترکیه می‌رود. در این ماده دو تیم حضور داشتند.

تیم میکس کامپوند 
تیم ایران با ترکیب علی سینا منشازاده و مریم یاورپور در نیمه نهایی به مصاف تیم امارات رفت و با نتیجه 155 بر 104 به پیروزی رسید. تیم ایران فردا برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ترکیه می رود.

*شنا
١٦:٠٤: در آخرین روز از رقابتهای پارا شنا و در نوبت صبح، شاهین ایزدیار، سینا ضیغمی نژاد و ابوالفضل ظریف در رقابتهای مقدماتی ماده ۱۰۰ متر آزاد شرکت کرده و موفق شدند به فینال راه یابند.همچنین علی امینی و محمد کریم زاده نیز در رقابتهای مقدماتی ماده ۱۵۰ متر مختلط انفرادی شرکت کردند و این دو شناگر نیز موفق شدند به فینال راه یابند. رقابتهای فینال ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

٢١:٥٥: در ادامه بازی های کشورهای اسلامی، امروز پنجشنبه بیستم مرداد ماه، نمایندگان تیم ملی شنا در مرحله فینال ماده ۱۰۰ متر آزاد و ۱۵۰ متر مختلط انفرادی به مصاف حریفان خود رفتند.
در ماده ۱۵۰ متر مختلط انفرادی محمد کریم زاده با ثبت زمان ۳:۵۶:۹۸ موفق به کسب مدال طلا شد. سینا ضیغمی نژاد در ماده ۱۰۰ متر آزاد با ثبت زمان ۵۷:۶۳ در رده دوم ابستاد و مدال نقره گرفت و شاهین ایزدیار دیگر نماینده کشورمان در این ماده با ثبت زمان ۵۸:۴۵ به مدال برنز دست یافت.

*والیبال
١٥:٠٠: تیم ملی والیبال مردان کشورمان در دومین دیدار خود مقابل تیم پاکستان با نتیجه ۳-۰ (۱۸-۲۵، ۲۶-۲۸، ۱۸-۲۵) پیروز شد.
بازی بعدی ایران با ترکیه در ۲۲ مرداد برگزار می‌شود.

*هندبال
در روز پایانی مرحله گروهی هندبال بانوان، ملی پوشان ایران به مصاف تیم آذربایجان خواهند رفت که با توجه به حاضر نشدن کامرون در بازی نخست برابر آذربایجان و ثبت نتیجه 10 بر صفر به سود این تیم و نیز شکست ایران برابر کامرون با 13 گل اختلاف، هندبالیست های کشورمان برای صعود به مرحله نیمه نهایی، نیاز به پیروزی با حداقل 12 گل اختلاف خواهند داشت.

٢٠:٣٦: تیم ملی هندبال بانوان ایران در سومین دیدار خود در مسابقات هندبال بازی‌های همبستگی اسلامی به مصاف تیم ملی آذربایجان رفت و با نتیجه ۲۶ بر ۱۷ شکست خورد.

*دو و میدانی
در چهارمین روز از رقابت های دو و میدانی، نمایندگان کشورمان برای شرکت در چهار ماده پرتاب چکش، پرتاب دیسک، 200 متر و 1500 متر، بر روی پیست حاضر خواهند شد.

١٨:٢٠: محمدحسین ابارقی با ثبت زمان ۲۰ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه، در رتبه دوم گروه سوم نیمه نهایی دوی ۲۰۰ متر قرار گرفت و به مرحله فینال صعود کرد.

٢٠:٣٩:رضا مقدم در پرتاب چکش، هرسه پرتاب خود را با بی دقتی از دست داد و از دریافت مدال بازماند. مقدم با اینکه در نیمه نهایی رکورد پرتاب ۷۳ متر را برای خود ثبت کرده بود در مرحله فینال با سه پرتاب  خطا به کارخود پایان داد و در نهایت حریف ترکیه ای با پرتاب ۷۱.۷۸ متر به مقام اول رسید.

٢٠:٤٩: در پرتاب دیسک و در مرحله نهایی احسان حدادی در حالی که بشدت از سوی ورزشکاران کشورمان در رشته وزنه برداری که در محل مسابقات حضور پیدا کرده بودند مورد حمایت و تشویق قرار گرفته بود نتوانست حریفان خود را پشت سر بگذارد و با پرتاب ۵۹.۴۶ به مقام چهارم دست یافت. در این ماده ورزشکار قطری به مدال طلا رسید.

٢١:٢١: دقایقی پیش فینال مسابقات دو ۲۰۰ متر برگزار شد و ورزشکار کشورمان نتوانست جایگاهی بهتر از پنجمی کسب کند و از دستیابی به مدال باز ماند.محمد حسین ابارقی که در مرحله نیمه نهایی این ماده به مقام دوم رسید و به فینال راه یافته بود در مرحله نهایی و در مصاف با دیگر رقبا به مقام پنجم رسید و روی سکو نرفت. در این ماده ورزشکار کشور کامرون به مقام اول رسید.

*ژیمناستیک
ژیمناست‌کاران کشورمان، عصر امروز و در رقابت فینال وسایل مختلف به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

١٨:٤٥: مسابقات ژیمناستیک هنری مردان از روز گذشته و در مرحله مقدماتی در قونیه آغاز شده است و ملی‌پوشان کشورمان با ترکیب مهدی احمد کهنی، محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حمیدی در شش وسیله به رقابت با حریفان پرداختند که در پایان محمدرضا خسرونژاد در دارحلقه (ششم) و پارالل (هفتم)، و مهدی احمد کهنی در دارحلقه (دوم) و بارفیکس (چهارم)  با قرار گرفتن بین ۸ نفر برتر، راهی مرحله فینال شدند. همچنین محمدرضا خسرونژاد در حرکات زمینی و خرک حلقه و همچنین محمدرضا حمیدی نیز در بارفیکس جزو نفرات رزرو فینال هستند که در صورت انصراف ورزشکاران دیگر، مسابقه می‌دهند.فینال مسابقات از دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

٢١:٤٥:مهدی احمد کهنی که روز گذشته به عنوان نفر چهارم راهی مسابقات فینال بارفیکس شده بود، در مرحله فینال با امتیاز ۱۰.۲۵۰ در رتبه هشتم قرار گرفت.

نظر شما