شناسهٔ خبر: 55553426 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بازی های کشورهای اسلامی ۲۰۲۱

دو طلای کریمی و گلیج در دایره طلایی؛ فیروزپور بد باخت و نقره گرفت!

در روز نخست رقابت کشتی گیران ایران در بازی های کشورهای اسلامی ایران دو طلا گرفت.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، در ادامه بازی های کشورهای اسلامی در قونیه کشتی گیران آزادکار ایران به مصاف رقبا رفتند و 2 طلا، یک نقره و یک برنز حاصل کار آن ها بود.

رضا مومنی پس از استراحت در دور نخست به مصاف وحیدوف از تاجیکستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد. سه دقیقه نخست این مصاف با نتیجه ۳ بر یک به سود نماینده تاجیکستان به اتمام رسید. در تایم دوم با وجود اینکه نماینده ایران ۴ بر ۳ جلو بود اما در چند ثانیه پایانی نتیجه را ۶ بر ۴ واگذار کرد. با شکست وحیدوف از تاجیکستان در وزن ۵۷ کیلوگرم مقابل حریف قرقیزستانی، رضا مومنی از دور مسابقات حذف و از رسیدن به مدال بازماند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست برابر اریلماز از ترکیه ۹ بر ۶ به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز مقابل ایساکوف از اردن ۱۳ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. محمدصادق فیروزپور در فینال ثانیه های پایانی با نتیجه 2 بر یک به توران بایراموف از آذربایجان باخت و به نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر حضور دارند، مجتبی گلیج در دور نخست برابر بایس کوباتوف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد نیز ماحمدبکوف از ترکمنستان را ۱۰ بر صفر برد و به نیمه نهایی رسید. گلیج در نیمه نهایی برابر مامد ابراگیموف از قزاقستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. گلیج در این دیدار به دلیل مصدومیت مصطفی سیسیز از ترکیه برنده اعلام شد و طلا گرفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۸ نفر شرکت کرده اند، علیرضا کریمی در دور اول مقابل کاریپبایف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر پیروز شد. کریمی در نیمه نهایی نیز مقابل حریفی از مراکش ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. وی در دیدار پایانی به مصاف ابوبکر آباکاروف از آذربایجان رفت و در حالی که 9 بر صفر پیش بود به خاطر مصدومیت حریف برنده اعلام شد و طلا گرفت.

در وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد بازیهای کشورهای اسلامی مرتضی قیاسی در دور اول مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید. وی در دوم با نتیجه 8 بر 4 مقابل حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، قیاسی به دیدار رده بندی راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار رده بندی با نتیجه 4 بر 2 از سد امید جلال اف از ازبکستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

 

نظر شما