شناسهٔ خبر: 55557992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان: به دنبال معرفی هنرمندان استان در سطح بین‌المللی هستیم

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بر حمایت از هنرمندان در راستای اجرای برنامه های بین‌المللی تأکید کرد و گفت: به دنبال معرفی هنرمندان استان در سطح بین‌المللی هستیم

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، «مسعود ویژه» در دیدار با هنرمند نوازنده همدانی با تأکید بر اینکه همدان ظرفیت های قابل توجهی در حوزه فرهنگ و هنر دارد که می‌تواند در سطح جهانی به نمایش گذاشته شود؛ افزود: ظرفیت مناسبی فراهم شده تا هنرمندان شاخص رشته‌های مختلف از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اجرای برنامه در کشورهای مختلف حضور داشته باشند.

هنرمند نوازنده همدانی نیز در این دیدار اعلام کرد که از ۲۶ مرداد تا هشت شهریورماه در یک کارگاه آموزشی جهانی که در دانشگاه آرهوس کشور دانمارک برگزار می شود؛ شرکت خواهد داشت.

«سروش ترکمان» خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی در راستای تعامل و تبادل موسیقی کشورهای دنیا با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد موسیقی و اساتید دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

ترکمان متولد ۱۳۷۶ در همدان است و از سن ۱۳ سالگی موسیقی را با ساز تار آغاز کرد و در مقطع کارشناسی نوازندگی موسیقی ایرانی از محضر اساتید بنام این رشته بهره برده و در مقطع کارشناسی ارشد رشته اتنوموزیکولوژی(موسیقی شناسی) در دانشگاه هنر تهران پذیرفته شد.

از فعالیت های هنری او می توان به شرکت در جشنواره های موسیقی و کسب مقام های مختلف اشاره کرد.

این هنرمند به تازگی آلبومی به نام مستوره را با همنوازان دانشگاه کردستان از سوی حوزه هنری استان کردستان منتشر کرده است.

نظر شما