شناسهٔ خبر: 55553595 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در راستای غارت منابع نفتی و گازی یمن برای غرب؛

تسلط عناصر وابسته به امارات بر بخش های مهمی از استان شبوه یمن

عناصر وابسته به امارات، بر بخش های مهمی از استان شبوه یمن که سرشار از نفت و گاز است مسلط شدند.

صاحب‌خبر -

عناصر تحت حمایت امارات پس از ۳ روز درگیری با عناصر وابسته به حزب «اصلاح» یمن، کنترل بیشتر مناطق شهر عتق از توابع استان شبوه در شرق این کشور را به دست گرفتند.

طبق گزارش المیادین، حزب «اصلاح» دلیل پیشروی عناصر تحت حمایت امارات در شهر عتق را پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی عنوان کرده است.

این در حالی است که طبق توافق آتش بسی که تحت نظارت سازمان ملل به دست آمده، جنگنده‌های ائتلاف سعودی مجاز به پرواز برفراز یمن نیستند.

سرلشکر عوض بن فرید العولقی، استاندار شبوه، به گروه‌های تحت حمایت اشغالگران اماراتی نسبت به هدف قرار دادن غیرنظامیان در نتیجه درگیری‌های مسلحانه آن‌ها برای قدرت در این استان هشدار داد.

العولقی با تأکید براینکه هدف شبه نظامیان شبوه ایجاد اختلاف و کنترل بنادر و میادین نفتی در این استان است، گفت: غیرنظامیان در شبوه اکنون قربانی درگیری‌های جاری در عتق هستند.

سیطره عناصر وابسته به امارات بر بخش های مهمی از استان شبوه

از سوی دیگر، طارق سلام، استاندار عدن نیز اعلام کرده است که مناطق اشغالی جنوب شاهد اعمال نژادپرستانه و برهم زدن بافت اجتماعی در راستای منافع اشغالگران است.

طارق سلام در گفتگو با شبکه المسیره تأکید کرد که امارات امروز به عنوان نماینده آمریکا و انگلیس برای غارت ثروت‌های نفت و گاز در شبوه و مارب عمل می‌کند. استاندار عدن افزود: هدف امارات از تشدید تنش، تضمین ارسال گاز از طریق خط لوله مارب به بلحاف است.

وی ادامه داد: ائتلاف متجاوز در حال نقش بازی کردن است و امروز برگه «حزب اصلاح» سوخته و ائتلاف برای از بین بردن آن تلاش می‌کند.

طارق سلام گفت: به حزب اصلاح توصیه می‌کنیم به جمع مردم یمن بازگردد، به ویژه اکنون که مشخص شده هدف ائتلاف قرار گرفته است.

استاندار عدن تأکید کرد: توطئه و فتنه امارات به شبوه محدود نخواهد بود، بلکه به مأرب و حضرموت نیز که سرشار از منابع نفتی و گازی هستند، کشیده خواهد شد.

نظر شما