شناسهٔ خبر: 55551256 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ معرفی شد

گجت نیوز

صاحب‌خبر -

گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ – Samsung Galaxy Z Flip 4 با کمترین تغییرات در طراحی، ولی سخت افزار قدرتمندتر زیر قاب رسماً رونمایی شد.

گوشی‌های سری گلکسی Z Flip سامسونگ محبوبیت زیادی بین قشر جوان پیدا کرده‌اند؛‌ هر چه که گوشی‌های امروزی بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند، حمل آن‌ها سخت‌تر می‌شود. اما سامسونگ با سری زد فلیپ به دنبال ارائه محصولی با قابلیت حمل آسان و البته طراحی مبتکرانه است. به خصوص بانوانی که به دنبال خرید موبایلی هستند که بتوان به راحتی آن را تا کرد و داخل کیف گذاشت، شیفته‌ی این محصولات شده‌اند.

طراحی و نمایشگر گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ

تفاوت بزرگی را نمی‌توان در این گوشی مشاهده کرد. درست مثل دیگر گوشی‌های خانواده Z Flip، گوشی گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ نیز به نمایشگری مجهز است از وسط تا می‌شود و می‌توانید یک دیوایس با ابعاد بسیار کوچک را با خودتان حمل کنید.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

سامسونگ برای آنکه مجبور نشوید برای مشاهده نوتیفیکیشن‌ها، تماشای ساعت و حتی عکاسی سلفی، صفحه نمایش گوشی خود را باز کنید، نمایشگری را روی قاب پشتی گلکسی Z Fold 4 تعبیه کرده که می‌توانید از آن استفاده کنید. هرچند این نمایشگر ۱.۹ اینچی ابعاد کوچکی دارد، اما بسیار کار راه انداز است.

گوشی تاشو Galaxy Z Flip 4 گوشی تاشو Galaxy Z Flip 4

ابعاد این گوشی نیز بسیار مناسب است. نسل جدید زد فولد از ارتفاع ۱۶۷.۹ میلی متری، عرض ۷۳.۶ میلی‌متری و ضخامت ۷.۲ میلی‌متری برخوردار است و وزن ۱۶۳ گرمی دارد. یک نمایشگر ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی از نوع Dynamic AMOLED با رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی روی بدنه این گوشی تعبیه شده که با نسبت ابعاد خوبش، گزینه مناسبی برای استفاده از گوشی با یک دست است. این نمایشگر تراکم پیکسلی ۴۲۵ پیکسل در هر اینچ دارد و توسط گوریلا گلس ویکتوس پلاس از آن محافظت خواهد شد.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

این نمایشگر دارای یک حالت FlexCam است که برای اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک طراحی شده تا کاربران بتوانند با گوشی تاشو خود از زوایای مختلفی عکاسی کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

ظاهراً سامسونگ در طراحی لولای این گوشی تجدید نظر کرده و آن را کوچک‌تر از نسل گذشته ساخته است. همین باعث شده چین و چروک روی صفحه هنگام تا شدن پنل کمتر به چشم آید. علاوه بر این قاب پشتی از ترکیب دو رنگ استفاده می‌کند که بخش شامل دوربین یک رنگ و بخش زیرین آن یک رنگ دیگر است. این گوشی دارای فریم آلومینیومی با درجه نظامی است و از گواهی ضد آب IPX8 بهره می‌برد.

مشخصات فنی و دوربین

درست مثل گوشی زد فولد ۴، مدل تاشو فلیپ نیز از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام در زیر قاب خودش استفاده می‌کند که ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کنند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

سامسونگ با توجه به تاشو بودن نمایشگر اصلی، حسگر اثر انگشت را روی فریم جانبی این گوشی تعبیه کرده که سرعت و دقت بسیار بالایی دارد. ضمن اینکه می‌توانید از سیستم تشخیص چهره آن نیز برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید؛ هرچند امنیت آن به پای سیستم حسگر اثر انگشت نمی‌رسد.

یکی از نقاط پیشرفته‌تر شده در این گوشی، ظرفیت باتری آن است. سامسونگ روی این گوشی از یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که ۱۲ درصد بزرگ‌تر از باتری نسل قبلی است. این باتری با توان ۲۵ واتی شارژ می‌شود.

در پشت این گوشی دوربین دوگانه‌ای متشکل از سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی حضور دارد. در جلوی گوشی هم درون یک حفره، دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نهفته است.

قیمت

سامسونگ قصد دارد جدیدترین نسل گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۴ را در سه رنگ آبی، طلایی/صورتی و بنفش و با قیمت پایه ۹۹۹ دلاری وارد بازار کند.

نظر شما