شناسهٔ خبر: 55551193 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ معرفی شد؛ قدرتمندتر و پخته‌تر از نسل قبل

گجت نیوز

صاحب‌خبر -

گوشی تاشو پرچمدار گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ – Samsung Galaxy Z Fold 4 با امکانات پیشرفته‌تر از نسل قبلی و نسخه ویژه اندروید ۱۲ ال معرفی شد.

سامسونگ سرانجام از نسل جدید گوشی هوشمند تاشو گلکسی Z Fold خود رونمایی کند. گرچه شاید در یک نگاه متوجه نشوید، اما گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ نسبت به نسل قبلی خودش با تغییرات ظاهری مواجه بوده است. البته بیشترین تغییرات آن مربوط به سخت افزار داخلی‌اش است.

به سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ سلام کنید

طراحی و نمایشگر

Z Fold 4 از نظر ظاهری شباهت زیادی با Z Fold 3 دارد. آن از طراحی تاشو بهره می‌برد که در حالت باز یک نمایشگر ۷.۶ اینچی و در حالت بسته یک نمایشگر ۶.۲ اینچی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. هر دو این نمایشگرها از یک پنل Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برند و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارند. نمایشگر کوچک‌تر بیرونی نسبت تصویر ۲۳.۱ به ۹ را ارائه می‌دهد که کمی عریض‌تر از زد فولد ۳ شده است. نسبت تصویر نمایشگر تاشو این گوشی نیز ۲۱.۶ به ۱۸ است. رزولوشن نمایشگر کوچک‌تر ۲۲۶۸ در ۸۳۲ پیکسلی و رزولوشن نمایشگر بزرگ نیز ۲۲۰۸ در ۱۷۸۶ پیکسل اعلام شده است.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ گلکسی زد فولد ۴

همانطور که انتظار می‌رفت، خبری از اسلات قلم S Pen رو بدنه این گوشی نیست. بنابراین باید یک کیس نگهدارنده جداگانه را برای آن تهیه کنید. این گوشی همچنین با وزن ۲۶۳ گرمی، سبک‌ترین گوشی ساخته شده سری Z Fold تاکنون است. گوشی قد ۱۵۵.۱ میلی‌متری دارد و ضخامت آن در حالت تاشده حداکثر ۱۵.۸ میلی‌متر و در حالت تا نشده ۶.۳ میلی‌متر است. عرض گوشی نیز در حالت تا شده ۶۷.۱ میلی‌متر و در حالت باز ۱۳۰.۱ میلی‌متر است.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ گلکسی زد فولد ۴

روی قاب پشتی این گوشی سه سنسور دوربین زیر یکدیگر درون یک ماژول قرار گرفته‌اند که زیر این سه یک فلاش LED نیز حضور دارد. یک دوربین سلفی نیز روی نمایشگر تاشو و یک دوربین سلفی دیگر روی نمایشگر کوچک‌تر پشتی تعبیه شده که آزادی عمل خوبی را در اختیار شما می‌گذارد. البته این دو با یکدیگر متفاوت هستند. چرا که یکی از این دوربین‌ها درون نمایشگر تاشو تعبیه شده و عملاً یک «دوربین سلفی زیر نمایشگر» است. در نهایت باید به گواهی IPX8 اشاره کرد که این گوشی را کاملاً در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می‌کند.

مشخصات فنی و نرم افزار

در قلب تپنده این گوشی چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل حضور دارد که قدرتمندترین تراشه حال حاضر بازار گوشی‌های اندرویدی است. ۱۲ گیگابایت به صورت پیش‌فرض ظرفیت رم در این مدل است که ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگ یا ۱ ترابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

در زیر این گوشی یک پورت USB تایپ C تعبیه شده که برای شارژ باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی با توان ۲۵ واتی استفاده می‌شود. به لطف این شارژر، گوشی شما در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ خواهد شد. ضمناْ از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند سامسونگ برای تأمین امنیت کاربران هم یک حسگر اثر انگشت را روی فریم جانبی این گوشی گنجانده است.

سامسونگ به صورت پیش‌فرض اندروید ۱۲ ال را روی این گوشی تاشو نصب کرده است. Android 12 L نام نسخه ویژه سیستم عامل اندروید گوگل برای دستگاه‌هایی با نمایشگر تاشو است که می‌تواند بهترین عملکرد ممکن را برای آن‌ها ارائه کند. البته روی آن رابط کاربری سفارشی One UI 4.1.1 نیز نصب شده است. این نرم افزار قابلیت‌های ویژه‌ای را به همراه دارد که یکی از آن‌ها امکان اجرای دو اپلیکیشن در کنار یکدیگر به صورت کامل و نمایش یک نوار تنظیمات در زیر آن‌ها برای دسترسی به امکانات کاربردی است.

از طریق این تسک‌بار جدید شما می‌توانید به اپلیکیشن‌های محبوب، برنامه‌های اجرا شده اخیر و شورتکات‌های اجرای سریع برنامه‌ها مثل منوی استارت ویندوز دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، اندروید ۱۲ ال امکان درگ و دراپ را در اپلیکیشن‌های گوگل مثل Gmail و گوگل کروم اضافه کرده است که کپی و پیست لینک‌ها، تصاویر و غیره را آسان‌تر می‌کند.

گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ همچنین دارای یک حالت جدید به نام Flex Mode Touchpad است که به شما امکان کنترل پخش از طریق قسمت پایینی نمایشگر را در هنگام تماشای ویدیو می‌دهد.

دوربین‌ها

در نهایت به بخش دوربین می‌رسیم. جایی که سامسونگ از یک سنسور دوربین جدید ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل، لرزشگیر اپتیکال تصویر و سنسور ۱.۰ میکرومتری که ۴ برابر رزولوشن بیشتری نسبت به دوربین اصلی زد فولد ۳ دارد در اینجا استفاده کرده است. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۲۳ درجه‌ای f/2.2 و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو f/2.4 با زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم دیجیتال ۳۰ برابری آن را همراهی می‌کنند.

دوربین سلفی زیر نمایشگر تاشو این گوشی ۴ مگاپیکسلی است، در حالی که دوربین نمایشگر بیرونی که درون یک حفره قرار گرفته ۱۰ مگاپیکسلی است. سامسونگ با این تصمیم می‌خواهد مطمئن شود که کاربران می‌توانند بهترین تجربه عکسبرداری سلفی را با گوشی گلکسی زد فولد ۴ تجربه کنند.

قیمت

سامسونگ نسخه پایه این گوشی را با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۱،۷۹۹ دلار وارد بازار خواهد کرد. مسلماً هر چه ظرفیت داخلی این گوشی بالاتر می‌رود، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. سامسونگ این گوشی تاشو جدید را در رنگ‌های سبز، مشکی و بژ عرضه می‌کند. البته یک نسخه ویژه قرمز رنگ هم به زودی عرضه می‌شود.

نظر شما