شناسهٔ خبر: 55543369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت فارس خبر داد

تمدید پیش ثبت نام سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی برای مردم فارس

زینلی گفت: پیش ثبت نام سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی در سامانه «سماح» از ۱۰ تیر امسال آغاز شده بود و استقبال مردم استان موجب شد که تا ۲۱ مرداد تمدید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان   از  شیراز ،   «علیرضا زینلی»، امروز (چهارشنبه ۲۰ مرداد) از تمدید مهلت پیش ثبت نام سفر به عتبات عالیات در اربعین خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: مهلت پیش ثبت نام سفر به عتبات عالیات در اربعین تا ۲۱ مرداد تمدید شده است.

مدیرکل حج و زیارت فارس افزود: علاقمندان برای پیش ثبت نام در پیاده روی اربعین حسینی می ‌توانند به سامانه «سماح» به نشانی samah.haj.ir و یا به دفاتر و شرک تهای زیارتی مجاز در سطح فارس مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در این مرحله در سامانه «سماح» تنها پیش ثبت نام به انجام می رسد و ثبت نام قطعی نبوده و طبق اعلام کمیته اربعین حسینی در صورت اعمال محدودیت از سوی دولت عراق برای تعداد زائران زیارت اربعین، ثبت نام قطعی متقاضیان از افرادی خواهد بود که پیش ثبت نام کرده باشند.

زینلی اعلام کرد: تاکنون بیش از 71 هزار و 450 متقاضی از فارس برای حضور در پیاده روی اربعین در سامانه «سماح» پیش ثبت نام کرده اند و تزریق حداقل 2 نوبت واکسن کرونا و داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام برای تشرف زائران الزامی خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت استان فارس ادامه داد: پیش ثبت نام اربعین حسینی در سامانه «سماح» از 10 تیر امسال آغاز شده بود و استقبال مردم استان موجب شد که تا 21 مرداد تمدید شود.

وی اضافه کرد: پیش ثبت نام متقاضیان تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام نخواهد داشت و برای ثبت نام قطعی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد و زائرانی که قصد عزیمت به صورت گروهی دارند در مرحله پیش ثبت نام نیز حتما باید به صورت گروهی و با معرفی یک نفر به عنوان سرگروه اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند و نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه به اطلاع رسانی متقاضیان خواد رسید.

زینلی تصریح کرد: طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه ستاد مرکزی اربعین و با توجه به شرایط خاص ایام اربعین، بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام، بیماران دیابتی دارای مشکل کلیوی، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته، بیماران دارای عوارض و علایم قلبی و عروقی، بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای 250 و بالاتر دارند، بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند، بیماران مبتلا به سرطان که وضعیت جسمانی نامطلوب دارند، بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل نشده، افراد مبتلا به بیماری واگیر تنفسی، گوارشی و پوستی، افرادی که تست کرونا آنها مثبت است تا 5 روز اول تست مثبت در صورت عدم وجود علایم حاد و افرادی که دارای بیماری حاد تب دار می باشند تا حداقل 48 تا 72 ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از داروهای تب بر از تشرف به عتبات عالیات در این ایام منع شده اند و باید از ثبت نام خودداری کنند.

وی گفت: زنان باردار، سالمندان بالای 60 سال، افراد دارای بیماری های زمینه ‌ای، افراد دارای فشارخون بالای کنترل نشده، افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از 40، افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی و افرادی که به طور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می کنند، حتی الامکان از تشرف به زیارت اربعین و ثبت نام خودداری کنند.

پایان پیام/664

نظر شما