شناسهٔ خبر: 55541449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توضیحات وزیر فرهنگ درباره شایعه اخراج خبرنگاران خبرگزاری دولت

محمدمهدی اسماعیلی گفت: هیچ اخراجی در خبرگزاری ایرنا نداشتیم و برخی همکاران خبرنگار به صورت حق‌الزحمه‌ای و تحریری کار می‌کردند که شاید مسائل مطرح‌شده درباره این افراد بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد هیات دولت در مورد اخراج خبرنگاران خبرگزاری دولت اظهار داشت: هیچ اخراجی در خبرگزاری ایرنا نداشتیم، بحث تعدیل مربوط به همکارانی بودند که حق التحریر کار میکردند.

وی افزود: بنا داریم در خبرگزاری ایرنا سازماندهی جدیدی انجام دهیم تا بخش عمده‌ای از همکاران قراردادی را تعیین تکلیف کنیم و موضوع اخراج خبرنگاران شاید مربوط به همکارانی بود که خبری کار می‌کردند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هفته آینده برنامه ویژه‌ای برای خبرنگاران در تالار وحدت در نظر گرفتیم، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته ویژه ۱۳ موردی آماده کرده که در این رابطه تفاهم‌نامه‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت انجام می‌شود تا از خبرنگاران پشتیبانی شود.

اسماعیلی درباره توقیف فیلم جیران گفت: این توقیف در حوزه نمایش خانگی اتفاق افتاد و یک اختلاف حقوقی است و تلاش بر این است تا این موضوع حل شود چون ما حامی نمایش‌های خانگی هستیم و فرصت خوبی برای مخاطبان به وجود آمده که نباید حق‌شان ضایع شود.

وی در مورد برخورد دوگانه وزارت ارشاد با بازیگران و بلاگرها، تشریح کرد: بسیاری از آنها مجوز ندارند و به محض گزارش با دادستانی هماهنگ می‌شود و آن ها فیلتر می‌شوند؛ اگر عدد و رقم‌ها بیان شود، اعداد و ارقام عجیبی از بلاگرهایی که مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرند، ارائه خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اکران فیلم قهرمان در سرزمین‌های اشغالی، اظهار داشت: به همه فیلم‌سازان داخلی اعلام کردیم اکران فیلم‌ها در سرزمین‌های اشغالی جزو خطوط قرمز است و حتماً با آنها برخورد می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما