شناسهٔ خبر: 55536451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تامین آب شرب شهرکرد از چاه‌های کشاورزی/ عبور از بحران تنها با صرفه‌جویی حداکثری ممکن است

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: مقرر شد تا صبح حدود ۱۰۰ لیتر از آب‌های چاه‌های کشاورزی وارد مدار شود اما آب چاه‌ها باید از لحاظ بهداشتی چک شود و آب سالم در مدار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالعلی ارژنگ شامگاه سه‌شنبه در جلسه اضطراری تأمین آب شهرکرد گفت: بارندگی‌های اخیر موجب گل‌آلود شدن منبع تأمین آب شهرکرد یعنی چشمه کوهرنگ شد.

فرماندار شهرکرد افزود: غلظت بالای گل‌های منبع سبب شد تا این منبع از مدار خارج و تأمین منابع آبی شهر متکی به چاه‌های آبی شهرکرد شود.

وی ادامه داد: حدود ۳۲۰ لیتر آب از چاه‌های شهرکرد استخراج می‌شد اما با اقداماتی که ۱۸ مردادماه انجام شد حدود ۸۰ لیتر به مجموع آورد مدار خط شهرکرد اضافه شد.

کسری ۲۰۰ لیتری ورودی مخازن آب در شهرستان شهرکرد 

ارژنگ اظهار داشت: با اقدامات انجام شده ورودی مخازن شهرکرد در مجموع ۴۰۰ لیتر شد اما نیاز شهر ۶۰۰ لیتر است لذا ۲۰۰ لیتر کمبود آب داریم.

وی افزود: بر اساس آخرین جلسه‌ای که امشب برگزار شد مقرر شد تا صبح حدود ۱۰۰ لیتر از آب‌های چاه‌های کشاورزی وارد مدار شود اما آب چاه‌ها باید از لحاظ بهداشتی چک شود و آب سالم در مدار قرار گیرد.

فرماندار شهرکرد با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی حداکثری مردم شهرکرد و سورشجان، اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم از بحران عبور کنیم.

ارژنگ گفت: از آنجایی که چشمه کوهرنگ و همچنین منابع زیرزمینی هیچکدام منبع آب پایداری نیست همیشه تهدیداتی برای تامین آب شهرکرد وجود داشته و مردم هم از قبل این موضوع را می‌دانستند و این اتفاق قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: اساسی‌ترین راه، اجرای پروژه بن_بروجن است که به موازات انجام این پروژه اقدامات دیگری نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

نظر شما